Mitt 6e samtal fick jag liknande bemötande som dig. Ringde 12.30-ish. Kanske all andra var på lunch?Ringde in nyss och fick igenom en award med 3 legs åt varje håll, med 2-4-1, och fick service utöver mina förväntningar.
Utbudet SAS såg motsvarade inte Uniteds, så jag fick motförslag som var bättre än det jag hade tänkt att boka, så jag är väldigt nöjd.
Mitt 6e samtal fick jag liknande bemötande som dig. Ringde 12.30-ish. Kanske all andra var på lunch?
Den första medarbetaren jag pratade med nämnde att de fått fyra A4 som beskrev hur man gjorde kring bokning av bonusresor och ursäktade sig för att det eventuellt kan ta en stund, men det gick bra nästan hela vägen.
En vän ringde nyss och bokade exakt samma resa och han hade inga problem, så jag är positivt överraskad.
Till slut fick jag tag i en handläggare som villigt sökte flight efter flight. Dessutom var det inga problem att göra bokningen trots att systemet visade på ”waitlist”. Enligt handläggaren brukar detta oftast lösa sig...
Är det förresten någon som har koll på ”waitlist” fungerar och hur länge det tar innan flighten blir bekräftad? (Det gäller Turkish med avresa i oktober 2021.)
Vissa awards (jag har primärt märkt det med ET och TK) har waitlist. Det går således inte att bekräfta biljetterna direkt och därför inte heller att boka med onlineverktyget - trots att du ser tillgänglighet där.
Om man hittar rätt person i Tallin så kan de göra bokningen åt dig, med vissa segment waitlisted. Man får då snällt vänta några dagar och hoppas på det bästa. Jag har haft säkerligen ett dussintal sådana awardbokningar - i ca 80% av fallen har jag fått platsen tillslut. En gång så gick Tallinn till och med så långt att de ringde aktuellt flygbolag för att få den bekräftat.
Såhär ser mailen ut när man får beskedet från SAS:
Fick faktiskt ett litet problem på vägen. När jag fick länken för att betala för skatter och avgifter, så fungerade det inte att betala med mitt SAS MC.
Är detta något nytt som införts? När jag har bokat så har jag alltid fått hantera betalningen via telefon.