Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

ante888

Medlem
Ringde in nyss och fick igenom en award med 3 legs åt varje håll, med 2-4-1, och fick service utöver mina förväntningar.
Utbudet SAS såg motsvarade inte Uniteds, så jag fick motförslag som var bättre än det jag hade tänkt att boka, så jag är väldigt nöjd.
 

Jogger

Medlem
Ringde in nyss och fick igenom en award med 3 legs åt varje håll, med 2-4-1, och fick service utöver mina förväntningar.
Utbudet SAS såg motsvarade inte Uniteds, så jag fick motförslag som var bättre än det jag hade tänkt att boka, så jag är väldigt nöjd.
Mitt 6e samtal fick jag liknande bemötande som dig. Ringde 12.30-ish. Kanske all andra var på lunch?
 

Ormen

Medlem
Ringer i detta nu och försöker få till en bokning. Fullkomlig katastrof. De har inte koll på någonting och vägrar acceptera att biljetten kan om- och avbokas utan avgift. De hittar inte flights motsvarande United och de få flights de hittar lyckas de ändå inte boka utan uppger att de får besked att gaten är stängd.
Suck. Saknar Kristina.
 

BAM054

Medlem
Förra veckan var jag i kontakt med ”2-4-1-bokningen” ett antal gånger. Oavsett om jag ringde det gamla eller nya telefonnumret (018-480 91 67 eller 08-797 40 40) tycks jag ha hamnat hos den svensktalande kundtjänsten i Sveg.

Jämfört med ett Tallin-samtal var detta en tombola med många nitlotter. Såväl tjänstvillighet som kunskaper hos de olika handläggarna var högst varierande. Flera hävdade exempelvis att de endast kan/får göra sökningar från avresedestination till ankomstdestination.

Till slut fick jag tag i en handläggare som villigt sökte flight efter flight. Dessutom var det inga problem att göra bokningen trots att systemet visade på ”waitlist”. Enligt handläggaren brukar detta oftast lösa sig...

Är det förresten någon som har koll på ”waitlist” fungerar och hur länge det tar innan flighten blir bekräftad? (Det gäller Turkish med avresa i oktober 2021.)
 

ante888

Medlem
Mitt 6e samtal fick jag liknande bemötande som dig. Ringde 12.30-ish. Kanske all andra var på lunch?

Fick faktiskt ett litet problem på vägen. När jag fick länken för att betala för skatter och avgifter, så fungerade det inte att betala med mitt SAS MC. Ringde upp SAS MC, och de såg inga konstigheter från deras sida, så jag ringde tillbaka till SAS.
SAS sa att tidigare medarbetare som hanterat mitt ärende inte hade skickat iväg någon betalningslänk, men det hade jag ju fått, så förmodligen hade han "genererat" den, men inte lyckats spara den i systemet.
Oavsett, så löste hon det på en minut och nu är allt klart.

Den första medarbetaren jag pratade med nämnde att de fått fyra A4 som beskrev hur man gjorde kring bokning av bonusresor och ursäktade sig för att det eventuellt kan ta en stund, men det gick bra nästan hela vägen.
En vän ringde nyss och bokade exakt samma resa och han hade inga problem, så jag är positivt överraskad.
 
Den första medarbetaren jag pratade med nämnde att de fått fyra A4 som beskrev hur man gjorde kring bokning av bonusresor och ursäktade sig för att det eventuellt kan ta en stund, men det gick bra nästan hela vägen.
En vän ringde nyss och bokade exakt samma resa och han hade inga problem, så jag är positivt överraskad.

Du skulle bett om att få dessa dokument i mejlen :)
 

Tonton

Medlem
Till slut fick jag tag i en handläggare som villigt sökte flight efter flight. Dessutom var det inga problem att göra bokningen trots att systemet visade på ”waitlist”. Enligt handläggaren brukar detta oftast lösa sig...

Är det förresten någon som har koll på ”waitlist” fungerar och hur länge det tar innan flighten blir bekräftad? (Det gäller Turkish med avresa i oktober 2021.)

Har skrivit om detta tidigare några gånger.

klicka på *pilen* vid mitt namn, så kommer du direkt till inlägget, och ser mina citerade delar också.

Vissa awards (jag har primärt märkt det med ET och TK) har waitlist. Det går således inte att bekräfta biljetterna direkt och därför inte heller att boka med onlineverktyget - trots att du ser tillgänglighet där.

Om man hittar rätt person i Tallin så kan de göra bokningen åt dig, med vissa segment waitlisted. Man får då snällt vänta några dagar och hoppas på det bästa. Jag har haft säkerligen ett dussintal sådana awardbokningar - i ca 80% av fallen har jag fått platsen tillslut. En gång så gick Tallinn till och med så långt att de ringde aktuellt flygbolag för att få den bekräftat.


Såhär ser mailen ut när man får beskedet från SAS:
 

Mr Basic

Medlem
Det är högt och lågt nu gällande Sveg/Sykes. ”Coachar” en kollega att boka en Tokyo-resa. Han hade kollat United och Awardfares och hittat LHR-HND ut samt NRT-WAW hem men inget till ARN.
Första agenten sa ”sådana bokningar gör vi inte, OSL/ARN/CPH måste vara med”. :eek:
HUACA.
Andra agenten sa ”inga problem, fixat nu” :)

Edit. agent nr 2 = Patrik
 
Toppen