Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Lasse Kongo

Medlem
Jag ringde också in idag.
Kom först fram till en tjej som pratade engelska.
Hon hittade min Thai-flight i september som jag var ute efter. Blev något problem och satt på hold, sen bröts samtalet efter några minuter.
Ringde upp igen och kom då till svensk kille.
Även han kunde se men inte boka Thai (de vet nog inte om 90 dagars regeln(som även jag hade glömt av))
Trevlig kille som lät mig ange flightnummer som han kunde bekräfta och sen boka.
Kunde du boka Thai flighten i september eller inte?
På vilka bolag gäller 90 dagars regeln?
 
Last edited:

El0

Medlem
Liknande upplevelse idag vid en ombokning. Med lite guidning i att söka flight för flight fick vi ihop rutten.
Kunde dock inte biljetteras direkt utan det skulle ske via en annan avdelning. Fick meddelande via appen att någonting hänt i bokningen men kan ännu inte se någon ändring. Ser emellertid att poängen kommit tillbaka och sedan dragits igen med dagens datum.
Ringde igen o frågade vad som händer, agenten "ringer över direkt till EB-avdelningen", kom tillbaka efter 5min tystnad och biljetterna var omskrivna.
 

Doctor-X

Medlem
Var i kontakt med ”Tallinn”-kundtjänsten igår och fick då (till min stora förvåning) prata som rapporterats tidigare med en svensk kvinna. Inga konstigheter med ombokningen, men fick samma besked att hon inte kunde bekräfta ändringen utan det skulle skickas vidare till ”Eurobonus-avdelningen”. Ändringen såg direkt på hemsidan men själva biljetterna kom typ 15min senare per mail.
 

inka

Medlem
Det är Thai som inte släpper Business/First till SAS mer än 89 dagar fram i tiden, det är alltså en Thai-specifik gräns
Finns det ngt samlat ställe där man kan se hur långt innan man kan boka business med sin 2-4-1 voucher för resp bolag?

Har för mig att jag läst ngnstans att man inte längre kan boka Business Singapore airlines för sin 2-4-1 voucher, stämmer det?
 

palmen

Moderator
Finns det ngt samlat ställe där man kan se hur långt innan man kan boka business med sin 2-4-1 voucher för resp bolag?

Har för mig att jag läst ngnstans att man inte längre kan boka Business Singapore airlines för sin 2-4-1 voucher, stämmer det?
Du kan inte boka Singapore Airlines award över huvud taget med eurobonus just nu.

Finns en lista på award fares där de sammanställt hur långt innan det släpps awards. Titta deras blogg
 
Toppen