Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Hachans

Medlem
Jag är inget fan av detta, alls. Jag använder mig ofta av olika telefonnummer, och inte av det telefonnummer som står i min profil.

Känns som typiskt SAS detta. Why fix something that ain't broken? Fokusera istället på att hjälpa sina kundstjänstanställda att få tillräckligt med kunskap för att kunna hantera ärendena.

Att jag som kund slipper skriva in mitt Eurobonusnummer ger mig inget större mervärde.

Äsch, ringer du från ett annat nummer får du knappa in ditt nummer precis som du vill! Vi andra som tycker det är smidigt att slippa gör det.

Å andra sidan så kan SAS säkert hitta något sätt att fucka upp det.
 

Jannes

Medlem
Men ett nytt system kanske är lättare att ge bra service med, och lättare att utbilda användarna i?

Man ska väl inte anta att SAS inte kan göra två förbättringar på en gång? :p
 
Men ett nytt system kanske är lättare att ge bra service med, och lättare att utbilda användarna i?

Man ska väl inte anta att SAS inte kan göra två förbättringar på en gång? :p

Eller så blir det så att dom har svårt att få funktionen att funka, så när du kommer fram får dom förklara att tyvärr behöver du ge dom ditt eurobonusnummer (alltså uttala ditt 9 siffriga nummer med risk för att behöva upprepa dig). Och vips var förbättringen en försämring.

Ett annat scenario är ju att du för att få prioritering i kön behöver ringa från ditt registrerade nummer. Men det kanske är löst genom att systemet automatiskt ber om eb nummer via tonval om numret är okänt för systemet?

Missförstå mig inte, jag älskar teknik och förbättringar.

033b02cf33557a17b701e46508aeb295.jpg
 
Då har jag fått "tvingas" testa nya funktionen

Ringde in, svar på en signal, ville bara ha pnr och namn för att bekräfta av säkerhetsskäl. Supersmidigt när man samtidigt snackar i den telefon man har alla uppgifter i.

Sen verkar det vara många sommarjobbare på kundservice nu som inte kan nånting. Fick HUACA två ggr för att komma till nån som visste att SAS visst kan boka om till Aegean och Lufthansa när deras egna flighter är inställda och nästa SAS-flyg går om tre dagar (från SKG).
 
Toppen