Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

ante_77

Medlem
Jag har haft tur varje gång jag ringer.
Serviceminded personal och försöker hitta lösningar. Synd att jag aldrig kommer ihåg namnen.
Jag har däremot problem med att hitta BKK-UME för 3 pers i C i April och SAS verkar inte vara så mycket bättre än mig på just det.
 

011430121

Medlem
Jag ringde i fredags och lyssnade om min 2-4-1 resa till BKK med LX gick att boka om trotts att vouchern gått ut redan i mars 2021 och då var förlängd reda, läste på BC att resor till BKK innan den 31 mars kunde man boka om min resa var bokad den 17 mars.
Efter 8 minuters väntan svarade en ung tjänsteman att det var inga problem men jag måste åka till Asien och boka samtidigt som jag bokade av/om, tänkte vilken tur jag har som fick denna kille som verkligen kan sitt jobb man har ju läst på BC om det ena konstiga svar efter det andra, jag hade inte planerat någon resa, efter 30 minuter hade jag hittat en resa till Asien.

En annan yngling svarar o fa. nu blir det problem tänkte jag han var väldigt "pratig" och informerade mig att det var bäst att om jag avbokade min 2-4-1 och fick tillbaka vouchern så kan jag välja vilket resmål som helst!

Jag sa vad jag hade fått för information jag hade fått för 30 minuter sedan, han säger att det är lättare för oss om man bokar om i samma zon, men du har rätt att boka om vart du vill så jag kommer att se till att din voucher kommer att gälla till den 31 mars, då har du tid att hitta resa som passar dina önskemål, och du kan se vouchern på ditt konto på måndag förmiddag
Jag var tveksam att detta skulle fungera, men hör och häpna igår förmiddag satt den på mitt konto.

Vad har jag lärt mig av detta, jo tro inte på personer som verkar säkra i sin information
 

Mikeswe

Medlem
Då var det dags att uppdatera tråden.

Samtal ifrån Colombia idag till denna härligt goda 2-4-1 kundtjänst (ironi). Ungefär såhär:

Efter ca 45-60 minuter väntetid (vilket verkar vara standard nuförtiden):

(Jag): Skulle vilja kolla first class möjligheter ifrån IAH, MEX, GRU nästkommande dagar
(kundtjänst): Första klass? Ehh.. Men du reser ju i det?
(Jag): Nej jag reser i business (Utläggning om skillnad mellan business & första klass, även koderna I och O)
(kundtjänst): Ok, jag letar.
10 minuter senare. nej hittar inget.
(Jag): Ok, lugnt, skulle du kunna ändra sista två benen till BCN-ZRH-GOT, Swiss ifrån tidigare LH?
(Kundtjänst): Absolut! Skall vi se hur man gjorde detta. (talar i bakgrunden). *F3+ctrl*, *cancel award*, *skall vi se*.. *nej, så var det inte*.. (nervöst) *eeehh.. du har ingen voucher eller poäng som gått ut ? Jag måste avboka allt och boka igen.
(Jag):Nej allt var iordning åtminstone tills nu. Men säkerställ nu, med tanke på att man är i Sydamerika att allt är ok när vi avslutar samtalet
(Kundtjänst): Ehhh.. jo men det skall nog gå bra detta. Skall vi bara se här .. ehhh.. joo .. tror det gick bra.. skickar till kö för betalning av skatter.
(Jag): hmm.. förra gången ni gjorde det avbokades biljetterna pga. att ni inte tog hand om det i tid.
(Kundtjänst): Ehh nej men det skall nog gå bra. Inom en timme skall du ha dem konfirmerade.
(Jag): Tack, hade ju varit bra med tanke på att vi behöver komma hem,
(Kundtjänst): Absolut. Allt är ok, hej.

Resultat: 99.000 poäng återbetalade och 150.000 poäng dragna för enkelresa BAQ-GOT 2-4-1 (2 personer i C) och 12h senare är biljetterna inte konfirmerade. Grrr .. skitservice.
 
Last edited:

Johanna

Medlem
Jag har klagat så mycket på SAS när man ska boka bonusresor efter att Tallinn försvann. Stött på så många nötter. Men plötsligt händer det. ET bokar av (ställer in) flyg till Seychellerna. Resan är om lite drygt 2 veckor. Jag tänker att det är kört. Ringer SAS och får en fantastisk kvinna/tjej som letar som bara den. Till slut hittar hon via WAW-MXP-ADD-SEZ allt i C. Hörde inte hennes namn men vad hon kämpade. Eloge till henne. Det blir en dag kortare resa men det tar jag.
Fast ET jäklar vad de bokar om/av/på igen etc. Tänkte att det var klart och jag hade klarat det när det var så nära inpå men inte då. Nu hoppas jag det här håller.
 
Jag har klagat så mycket på SAS när man ska boka bonusresor efter att Tallinn försvann. Stött på så många nötter. Men plötsligt händer det. ET bokar av (ställer in) flyg till Seychellerna. Resan är om lite drygt 2 veckor. Jag tänker att det är kört. Ringer SAS och får en fantastisk kvinna/tjej som letar som bara den. Till slut hittar hon via WAW-MXP-ADD-SEZ allt i C. Hörde inte hennes namn men vad hon kämpade. Eloge till henne. Det blir en dag kortare resa men det tar jag.
Fast ET jäklar vad de bokar om/av/på igen etc. Tänkte att det var klart och jag hade klarat det när det var så nära inpå men inte då. Nu hoppas jag det här håller.
Ja, många ändringar på ET just nu. Fått göra tre ombokningar bara den här veckan på en resa i nyår. Tror att de stuvar om nu när efterfrågan ökar...
 

Jonas C

Medlem
Då var det dags att uppdatera tråden.

Samtal ifrån Colombia idag till denna härligt goda 2-4-1 kundtjänst (ironi). Ungefär såhär:

Efter ca 45-60 minuter väntetid (vilket verkar vara standard nuförtiden):

(Jag): Skulle vilja kolla first class möjligheter ifrån IAH, MEX, GRU nästkommande dagar
(kundtjänst): Första klass? Ehh.. Men du reser ju i det?
(Jag): Nej jag reser i business (Utläggning om skillnad mellan business & första klass, även koderna I och O)
(kundtjänst): Ok, jag letar.
10 minuter senare. nej hittar inget.
(Jag): Ok, lugnt, skulle du kunna ändra sista två benen till BCN-ZRH-GOT, Swiss ifrån tidigare LH?
(Kundtjänst): Absolut! Skall vi se hur man gjorde detta. (talar i bakgrunden). *F3+ctrl*, *cancel award*, *skall vi se*.. *nej, så var det inte*.. (nervöst) *eeehh.. du har ingen voucher eller poäng som gått ut ? Jag måste avboka allt och boka igen.
(Jag):Nej allt var iordning åtminstone tills nu. Men säkerställ nu, med tanke på att man är i Sydamerika att allt är ok när vi avslutar samtalet
(Kundtjänst): Ehhh.. jo men det skall nog gå bra detta. Skall vi bara se här .. ehhh.. joo .. tror det gick bra.. skickar till kö för betalning av skatter.
(Jag): hmm.. förra gången ni gjorde det avbokades biljetterna pga. att ni inte tog hand om det i tid.
(Kundtjänst): Ehh nej men det skall nog gå bra. Inom en timme skall du ha dem konfirmerade.
(Jag): Tack, hade ju varit bra med tanke på att vi behöver komma hem,
(Kundtjänst): Absolut. Allt är ok, hej.

Resultat: 99.000 poäng återbetalade och 150.000 poäng dragna för enkelresa BAQ-GOT 2-4-1 (2 personer i C) och 12h senare är biljetterna inte konfirmerade. Grrr .. skitservice.
Du försökte alltså boka om en redan påbörjad bonusresa trots att reglerna inte tillåter det?
 

Mikeswe

Medlem
Du försökte alltså boka om en redan påbörjad bonusresa trots att reglerna inte tillåter det?

Nu stod det ju

“enkelresa BAQ-GOT 2-4-1 (2 personer i C)”i inlägget så Nej! Och ja, stämmer vi var 2 personer så framgick nog inte helt klart.

Däremot kom vi till Colombia ifrån Hamburg med LM eftersom de hade gott med tillgång i O relativt långt före avresa.
 
Toppen