Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

011430121

Medlem
Ringde i dag och bokade en 2-4-1
Inget frågande efter EB nummer, en röst sa 10 minuters väntan, fick svar efter 30 sekunder, ynglingen som svarade vist direkt mitt namn, frågade hur han viste det, vi fick ett nytt telesystem i tisdags, och du ringer från det telefonnummer du har i profilen.
Vi lever i en förändlig värd, hur kommer detta sluta?
 
Ringde i dag och bokade en 2-4-1
Inget frågande efter EB nummer, en röst sa 10 minuters väntan, fick svar efter 30 sekunder, ynglingen som svarade vist direkt mitt namn, frågade hur han viste det, vi fick ett nytt telesystem i tisdags, och du ringer från det telefonnummer du har i profilen.
Vi lever i en förändlig värd, hur kommer detta sluta?
Härligt! Men så har det funkat på KLM sen flera år. Väldigt smidigt när man ringer in.
 

Tonton

Medlem
Ringde i dag och bokade en 2-4-1
Inget frågande efter EB nummer, en röst sa 10 minuters väntan, fick svar efter 30 sekunder, ynglingen som svarade vist direkt mitt namn, frågade hur han viste det, vi fick ett nytt telesystem i tisdags, och du ringer från det telefonnummer du har i profilen.
Vi lever i en förändlig värd, hur kommer detta sluta?

Jag är inget fan av detta, alls. Jag använder mig ofta av olika telefonnummer, och inte av det telefonnummer som står i min profil.

Känns som typiskt SAS detta. Why fix something that ain't broken? Fokusera istället på att hjälpa sina kundstjänstanställda att få tillräckligt med kunskap för att kunna hantera ärendena.

Att jag som kund slipper skriva in mitt Eurobonusnummer ger mig inget större mervärde.
 

Homer

Medlem
Jag är inget fan av detta, alls. Jag använder mig ofta av olika telefonnummer, och inte av det telefonnummer som står i min profil.

Känns som typiskt SAS detta. Why fix something that ain't broken? Fokusera istället på att hjälpa sina kundstjänstanställda att få tillräckligt med kunskap för att kunna hantera ärendena.

Att jag som kund slipper skriva in mitt Eurobonusnummer ger mig inget större mervärde.


Samma här, nästa steg är väl att man måste ringa från numret i profilen.
 
Jag är inget fan av detta, alls. Jag använder mig ofta av olika telefonnummer, och inte av det telefonnummer som står i min profil.

Känns som typiskt SAS detta. Why fix something that ain't broken? Fokusera istället på att hjälpa sina kundstjänstanställda att få tillräckligt med kunskap för att kunna hantera ärendena.

Att jag som kund slipper skriva in mitt Eurobonusnummer ger mig inget större mervärde.

Instämmer helt. Hoppas satsningen görs tillsammans med internutbildning i annat än det nya systemet.
 

Jannes

Medlem
Jag ser inte problemet. Ifall detta var en funktion i det nya systemet så är det inte bort från någon ifall man använder det?

Ringer du från numret i profilen, då behöver du inte knappa in EB-numret.
Ringer du från annat nummer, då behöver du göra det.
What’s the big deal?

Enda problemet/risken jag kan tänka mig är att man lämnar kvar ett gammalt nummer, någon ny SAS kund får det när de tar nytt abonnemang och sedan ringer in och misstas för någon annan. Men de ska väl inte gå att göra ändringar utan säkerhetskoden ändå?
 

intuition

Medlem
Jag är inget fan av detta, alls. Jag använder mig ofta av olika telefonnummer, och inte av det telefonnummer som står i min profil.

Känns som typiskt SAS detta. Why fix something that ain't broken? Fokusera istället på att hjälpa sina kundstjänstanställda att få tillräckligt med kunskap för att kunna hantera ärendena.

Att jag som kund slipper skriva in mitt Eurobonusnummer ger mig inget större mervärde.
Jag ser problemet, men för mig är det gudasänt. Oftast ringer jag i stressiga situationer, tex medan jag tar mig mellan flyg och att knappa siffror i ett talsvar tar för mig värdefull tid och ökar stressnivån.

Även jag har olika telefonnummer och håller inte heller koll på vilket nummer har jag reggat i olika profiler. Men min lösning är att jag har en telefon med dubbla sim och telefonboken har ett system för att hålla reda på vilket sim som ska användas beroende på vem jag ringer. Så jag har helt enkelt bara gått igenom alla mina kundservice-nummer i adressboken och sett till att de använder "rätt" sim för uppringning.
 

intuition

Medlem
...

Enda problemet/risken jag kan tänka mig är att man lämnar kvar ett gammalt nummer, någon ny SAS kund får det när de tar nytt abonnemang och sedan ringer in och misstas för någon annan. Men de ska väl inte gå att göra ändringar utan säkerhetskoden ändå?
Det är säkerligen därför de använder den uppringandes namn i samtalet.
Och de flesta ärenden kräver ju att den uppringande ger detaljer (bokningsreferens, kunskap om kontot som man vill göra ändringar på osv) att det är svårt att se att ett ouppdaterat nummer i profilen skulle leda till stora konsekvenser
 
Jag ser inte problemet. Ifall detta var en funktion i det nya systemet så är det inte bort från någon ifall man använder det?

Ringer du från numret i profilen, då behöver du inte knappa in EB-numret.
Ringer du från annat nummer, då behöver du göra det.
What’s the big deal?

Enda problemet/risken jag kan tänka mig är att man lämnar kvar ett gammalt nummer, någon ny SAS kund får det när de tar nytt abonnemang och sedan ringer in och misstas för någon annan. Men de ska väl inte gå att göra ändringar utan säkerhetskoden ändå?

Jag menar om man satsar på ett nytt system istället för att kompetenshöja personalen. Om båda görs är det väl jättebra, men ofta så verkar man tro att nya system/saker ska lyfta kvaliteten, vilket det sällan gör. Passande ordspråk i detta sammanhang skulle kunna vara… ”som att sminka en gris/ glitter on a turd”.

d9b83db9fd77cc85417d95f620c11ff7.jpg

f224873f1ceadd536200e2de7e95f33e.jpg
 
Toppen