Då var det dags att uppdatera tråden.
Samtal ifrån Colombia idag till denna härligt goda 2-4-1 kundtjänst (ironi). Ungefär såhär:
Efter ca 45-60 minuter väntetid (vilket verkar vara standard nuförtiden):
(Jag): Skulle vilja kolla first class möjligheter ifrån IAH, MEX, GRU nästkommande dagar
(kundtjänst): Första klass? Ehh.. Men du reser ju i det?
(Jag): Nej jag reser i business (Utläggning om skillnad mellan business & första klass, även koderna I och O)
(kundtjänst): Ok, jag letar.
10 minuter senare. nej hittar inget.
(Jag): Ok, lugnt, skulle du kunna ändra sista två benen till BCN-ZRH-GOT, Swiss ifrån tidigare LH?
(Kundtjänst): Absolut! Skall vi se hur man gjorde detta. (talar i bakgrunden). *F3+ctrl*, *cancel award*, *skall vi se*.. *nej, så var det inte*.. (nervöst) *eeehh.. du har ingen voucher eller poäng som gått ut ? Jag måste avboka allt och boka igen.
(Jag):Nej allt var iordning åtminstone tills nu. Men säkerställ nu, med tanke på att man är i Sydamerika att allt är ok när vi avslutar samtalet
(Kundtjänst): Ehhh.. jo men det skall nog gå bra detta. Skall vi bara se här .. ehhh.. joo .. tror det gick bra.. skickar till kö för betalning av skatter.
(Jag): hmm.. förra gången ni gjorde det avbokades biljetterna pga. att ni inte tog hand om det i tid.
(Kundtjänst): Ehh nej men det skall nog gå bra. Inom en timme skall du ha dem konfirmerade.
(Jag): Tack, hade ju varit bra med tanke på att vi behöver komma hem,
(Kundtjänst): Absolut. Allt är ok, hej.
Resultat: 99.000 poäng återbetalade och 150.000 poäng dragna för enkelresa BAQ-GOT 2-4-1 (2 personer i C) och 12h senare är biljetterna inte konfirmerade. Grrr .. skitservice.