Det vet jag. Men ibland löser agent det ändå. Men kan agent verkligen inte boka cash-+poäng?ekf skrev:Är det under MCT så är det under MCT, då får man boka två enkelbiljetter med de risker som det innebär...Klicka för att utvidga...
Det vet jag. Men ibland löser agent det ändå. Men kan agent verkligen inte boka cash-+poäng?ekf skrev:Är det under MCT så är det under MCT, då får man boka två enkelbiljetter med de risker som det innebär...Klicka för att utvidga...
Ja, många ändringar på ET just nu. Fått göra tre ombokningar bara den här veckan på en resa i nyår. Tror att de stuvar om nu när efterfrågan ökar...Johanna skrev:Jag har klagat så mycket på SAS när man ska boka bonusresor efter att Tallinn försvann. Stött på så många nötter. Men plötsligt händer det. ET bokar av (ställer in) flyg till Seychellerna. Resan är om lite drygt 2 veckor. Jag tänker att det är kört. Ringer SAS och får en fantastisk kvinna/tjej som letar som bara den. Till slut hittar hon via WAW-MXP-ADD-SEZ allt i C. Hörde inte hennes namn men vad hon kämpade. Eloge till henne. Det blir en dag kortare resa men det tar jag.Fast ET jäklar vad de bokar om/av/på igen etc. Tänkte att det var klart och jag hade klarat det när det var så nära inpå men inte då. Nu hoppas jag det här håller.Klicka för att utvidga...
Du försökte alltså boka om en redan påbörjad bonusresa trots att reglerna inte tillåter det?Mikeswe skrev:Då var det dags att uppdatera tråden.Samtal ifrån Colombia idag till denna härligt goda 2-4-1 kundtjänst (ironi). Ungefär såhär:Efter ca 45-60 minuter väntetid (vilket verkar vara standard nuförtiden)Jag): Skulle vilja kolla first class möjligheter ifrån IAH, MEX, GRU nästkommande dagar(kundtjänst): Första klass? Ehh.. Men du reser ju i det?(Jag): Nej jag reser i business (Utläggning om skillnad mellan business & första klass, även koderna I och O)(kundtjänst): Ok, jag letar.10 minuter senare. nej hittar inget.(Jag): Ok, lugnt, skulle du kunna ändra sista två benen till BCN-ZRH-GOT, Swiss ifrån tidigare LH?(Kundtjänst): Absolut! Skall vi se hur man gjorde detta. (talar i bakgrunden). *F3+ctrl*, *cancel award*, *skall vi se*.. *nej, så var det inte*.. (nervöst) *eeehh.. du har ingen voucher eller poäng som gått ut ? Jag måste avboka allt och boka igen.(Jag):Nej allt var iordning åtminstone tills nu. Men säkerställ nu, med tanke på att man är i Sydamerika att allt är ok när vi avslutar samtalet(Kundtjänst): Ehhh.. jo men det skall nog gå bra detta. Skall vi bara se här .. ehhh.. joo .. tror det gick bra.. skickar till kö för betalning av skatter.(Jag): hmm.. förra gången ni gjorde det avbokades biljetterna pga. att ni inte tog hand om det i tid.(Kundtjänst): Ehh nej men det skall nog gå bra. Inom en timme skall du ha dem konfirmerade.(Jag): Tack, hade ju varit bra med tanke på att vi behöver komma hem,(Kundtjänst): Absolut. Allt är ok, hej.Resultat: 99.000 poäng återbetalade och 150.000 poäng dragna för enkelresa BAQ-GOT 2-4-1 (2 personer i C) och 12h senare är biljetterna inte konfirmerade. Grrr .. skitservice.Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Du försökte alltså boka om en redan påbörjad bonusresa trots att reglerna inte tillåter det?Klicka för att utvidga...
Står du kvar vid din ståndpunkt här? //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.pngKarlssonskan skrev:Så när du har börjat ett nytt jobb kan man då anta att du har varit helt rookie i allt?Jag tycker det är trist att döma ut detta innan vi ens har ett hum om någonting.Ang förlängning på vouchers, det lär vara strikta order uppifrån oavsett.Klicka för att utvidga...
Härligt! Men så har det funkat på KLM sen flera år. Väldigt smidigt när man ringer in.011430121 skrev:Ringde i dag och bokade en 2-4-1Inget frågande efter EB nummer, en röst sa 10 minuters väntan, fick svar efter 30 sekunder, ynglingen som svarade vist direkt mitt namn, frågade hur han viste det, vi fick ett nytt telesystem i tisdags, och du ringer från det telefonnummer du har i profilen.Vi lever i en förändlig värd, hur kommer detta sluta?Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Ringde i dag och bokade en 2-4-1Inget frågande efter EB nummer, en röst sa 10 minuters väntan, fick svar efter 30 sekunder, ynglingen som svarade vist direkt mitt namn, frågade hur han viste det, vi fick ett nytt telesystem i tisdags, och du ringer från det telefonnummer du har i profilen.Vi lever i en förändlig värd, hur kommer detta sluta?Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Jag är inget fan av detta, alls. Jag använder mig ofta av olika telefonnummer, och inte av det telefonnummer som står i min profil.Känns som typiskt SAS detta. Why fix something that ain't broken? Fokusera istället på att hjälpa sina kundstjänstanställda att få tillräckligt med kunskap för att kunna hantera ärendena.Att jag som kund slipper skriva in mitt Eurobonusnummer ger mig inget större mervärde.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Jag är inget fan av detta, alls. Jag använder mig ofta av olika telefonnummer, och inte av det telefonnummer som står i min profil.Känns som typiskt SAS detta. Why fix something that ain't broken? Fokusera istället på att hjälpa sina kundstjänstanställda att få tillräckligt med kunskap för att kunna hantera ärendena.Att jag som kund slipper skriva in mitt Eurobonusnummer ger mig inget större mervärde.Klicka för att utvidga...
Jag ser problemet, men för mig är det gudasänt. Oftast ringer jag i stressiga situationer, tex medan jag tar mig mellan flyg och att knappa siffror i ett talsvar tar för mig värdefull tid och ökar stressnivån.Tonton skrev:Jag är inget fan av detta, alls. Jag använder mig ofta av olika telefonnummer, och inte av det telefonnummer som står i min profil.Känns som typiskt SAS detta. Why fix something that ain't broken? Fokusera istället på att hjälpa sina kundstjänstanställda att få tillräckligt med kunskap för att kunna hantera ärendena.Att jag som kund slipper skriva in mitt Eurobonusnummer ger mig inget större mervärde.Klicka för att utvidga...
Det är säkerligen därför de använder den uppringandes namn i samtalet.Jannes skrev:...Enda problemet/risken jag kan tänka mig är att man lämnar kvar ett gammalt nummer, någon ny SAS kund får det när de tar nytt abonnemang och sedan ringer in och misstas för någon annan. Men de ska väl inte gå att göra ändringar utan säkerhetskoden ändå?Klicka för att utvidga...
Jannes skrev:Jag ser inte problemet. Ifall detta var en funktion i det nya systemet så är det inte bort från någon ifall man använder det?Ringer du från numret i profilen, då behöver du inte knappa in EB-numret.Ringer du från annat nummer, då behöver du göra det.What’s the big deal?Enda problemet/risken jag kan tänka mig är att man lämnar kvar ett gammalt nummer, någon ny SAS kund får det när de tar nytt abonnemang och sedan ringer in och misstas för någon annan. Men de ska väl inte gå att göra ändringar utan säkerhetskoden ändå?Klicka för att utvidga...