Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Mixed class är nyckeln till allt. Bokar man mixed class så har jag alltid lyckats få igenom steg för steg.

Således flyger jag gärna SAS GO på mitt förstaben av principskäl ;)

Exakt! :)
Det var ju det jag menade när jag svarade Palmen.. med mixedclass blir det "alltid" (eller iaf nästan alltid) segmentvis..

Lite bitter blev jag nu.. hamnade hos svensk vanlig kundservice när jag ringde Tallin.
"Tallin är stängt vi har tagit över"..
Det var precis lika dåligt som det brukar vara hos SAS "vanlig kundservice".. kunde inte söka steg för steg ("det får vi inte"), kunde inte blanda klasser (tex C över pölen och economy i USA) för det kunde han inte se och då gick det ej (för de fick ju inte söka steg för steg).. Vimsig, snurrig, osäker när jag stod på mig. Kändes som snubben var helt grön och inte visste något om ens om basala resesökningar.
Skulle prata med "chefen", bortkopplad länge, kom tillbaka o meckade lite till men fick inte till något.
Han hittade i princip ingenting som jag fick upp på united/awardfares. Självfallet så vet vi ju alla att det inte stämmer till 100%, men nu stämde det typ till 0%. Kändes rätt ruttet.

Ska det vara så varje gång så är det verkligen slut med roliga routings o resor..

Jag ringde också in idag.
Kom först fram till en tjej som pratade engelska.
Hon hittade min Thai-flight i september som jag var ute efter. Blev något problem och satt på hold, sen bröts samtalet efter några minuter.
Ringde upp igen och kom då till svensk kille.
Även han kunde se men inte boka Thai (de vet nog inte om 90 dagars regeln(som även jag hade glömt av))
Trevlig kille som lät mig ange flightnummer som han kunde bekräfta och sen boka.

Pratade med 2 olika igår, en kille och en tjej.
Fick också söka leg per leg, inga problem alls. Att ställa ut biljetten sen var dock problematiskt; "vi skickar den till eurobonusavdelningen för beräkning av skatter och återkommer".
18h senare har jag inte hört ett ord, på någon av de två biljetterna.

Ringde för en 2-4-1-bokning idag. Fick prata med en tjej som först sa att det inte är möjligt att boka för 1 person. Efter en lång väntan kom hon tillbaka och kunde påbörja bokningen. Kändes som det typ var hennes första bokning. Efter en stund bröts samtalet. Ringde tillbaka och fick prata med en kille som sa att han lyckats få tag på den andra agenten och att hon skulle ringa upp. Nu 3 timmar senare har ingen hört av sig. Under all kritik :( Ringde tillbaka ytterligare en gång. Nu fick jag svaret att det inte fanns någon påbörjad bokning och i te längre någon tillgänglighet. Ridå...

Ringde för en 2-4-1-bokning idag. Fick prata med en tjej som först sa att det inte är möjligt att boka för 1 person. Efter en lång väntan kom hon tillbaka och kunde påbörja bokningen. Kändes som det typ var hennes första bokning. Efter en stund bröts samtalet. Ringde tillbaka och fick prata med en kille som sa att han lyckats få tag på den andra agenten och att hon skulle ringa upp. Nu 3 timmar senare har ingen hört av sig. Under all kritik :( Ringde tillbaka ytterligare en gång. Nu fick jag svaret att det inte fanns någon påbörjad bokning och i te längre någon tillgänglighet. Ridå...
Mejla din story till Guld/Diamondsupporten.

Pratade med 2 olika igår, en kille och en tjej.
Fick också söka leg per leg, inga problem alls. Att ställa ut biljetten sen var dock problematiskt; "vi skickar den till eurobonusavdelningen för beräkning av skatter och återkommer".
18h senare har jag inte hört ett ord, på någon av de två biljetterna.
Liknande upplevelse idag vid en ombokning. Med lite guidning i att söka flight för flight fick vi ihop rutten.
Kunde dock inte biljetteras direkt utan det skulle ske via en annan avdelning. Fick meddelande via appen att någonting hänt i bokningen men kan ännu inte se någon ändring. Ser emellertid att poängen kommit tillbaka och sedan dragits igen med dagens datum.

Toppen