Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Oj, jag visste inte det, trodde att det fanns ett centralt databas/system som olika flygbolaget kan gå in och hämta tillgängliga biljetterna, som flygpartners säljer till Star Alliance ocv ! tack för att du förklarar ! har du provat någon annan platformen ? till exempel jag kollar nu i expertflyer som visar korrekt data enligt sista samtalet med kundtjänst
Expertflyer hämtar mig veterligen sin data från just United.
United stämmer oftast bra med vad Eurobonus kanske boka, men självklart så diffae det ibland.
Awardfares är väl de som har bästa sammanställning då de hämtar data från flera olika bolag och gör kvalificerade antaganden utifrån det.

Last edited:
Ecpertflyer hämtar mig veterligen sin data från just United.
United stämmer oftast bra med vad Eurobonus kanske boka, men självklart så diffae det ibland.
Awardfares är väl de som har bästa sammanställning då de hämtar data från flera olika bolag och gör kvalificerade antaganden utifrån det.
Det värsta är att det verkar diffa mer än vanligt mellan vad Eurobonus har tillgång till att boka och vad den enskilda agenten klarar av att boka :(

Ringe 018 numret i veckan och skulle boka Göteborg till Phoenix, såg platser på United men fanns inte enligt agenten, men han fixade istället samma dag till San Francisco som går lika bra för mig, snabbt och enkelt gick det att boka, sparat kredit kort i min profil andra passageraren också i min profil så allt gick väldigt enkelt.

Det är outsourceat till Malta enligt uppgift och Sykes som sköter detta. Sas köper in tjänsten med andra ord.

Verkar onekligen som att det är vilken person som helst som får dessa samtal och kunskapen är vad den är hos supporten generellt, dvs undermålig. Att det skulle bli sämre var väl ingen högoddsare, men så här dåligt får det inte vara. Alternativt får SAS gå ut med exakta regler för vad som gäller.

Malta
Sveg
Cypern

Många bud om vart man hamnar när man slår riktnumret till Uppsala :D

Ringde 018 numret idag, kom fram på en gång, och en trevlig kille som talade Svenska ordnade hemresan (hade bara utresan sen tidigare) , det jag hittade hos United stämde.

Han behövde bara en liten handledning att man kunde baka ihop dessa två bokningar till en vanlig t&r med 2-4-1 (han trodde det endast var möjligt att få det till två enkelresor) :)

Toppen