Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Ringde "nya Tallin" för att lägga till en anslutning på en resa idag. Det är väl den enklaste ändringen som är tänkbar, så ingen stjärna för att det gick bra, men jag blev positivt överraskad över att det var exakt 0 kötid alls, det han inte ens gå fram en signal innan jag kom fram.
Det var ju faktiskt smart av dom att förlänga våra vouchers lite, annars hade det varit kaos idag.
 

aruba1

Medlem
Bokade fyra resor precis till SIN i business utan större problem, dock såg jag nu i efterhand att ena resan hade en bokningsavgift på 450 per person, men den andra hade 825 per person. Något som blivit fel där gissar jag, eller vad kan det vara?
Troligen har de lagt på 375 kr som bokningsavgift utöver 450 kr. Ring igen och be om kreditering då det inte går att boka Star Alliance via webben. Sedan så skall Star Alliance avgiften vara per bokning och inte per person.
 
Du har helt rätt! Har scannat mina Eurobonus bokningar sedan 2019 och det är mycket riktigt att Star Alliance avgiften är per person. Hittade dock två nya bokningar från 2019 där 450 inte debiterades eller i varje fall inte redovisades separat.
Det är lite förrädiskt när man kollar tillbaka. Jag hade ett flertal utan avgiften också, men det visade sig att dessa var ombokningar. Beloppet följer alltså inte med på kvittot/biljetten vid ombokning.
 

KED

Medlem
Det är lite förrädiskt när man kollar tillbaka. Jag hade ett flertal utan avgiften också, men det visade sig att dessa var ombokningar. Beloppet följer alltså inte med på kvittot/biljetten vid ombokning.
Även förrädiskt om bokningar blir cancellerade. Det gäller att behålla den initiala bokningen där serviceavgifterna är tydligt synliga för att kunna visa att även dessa ska återbetalas. Åtminstone behövde jag skicka dessa för att få tillbaka serviceavgifterna på familjens inställda resa
 
Ringde Amex idag och i talsvaret säger den kvinnliga rösten att om man ska boka 50% Star Alliance så ska man ringa 08-7974040.
Sagt och gjort, kom fram på en gång och hamnade i Sveg. Killen jag pratade med sa att detta är det nya numret för Star bokningar! Det är den vanliga kundtjänsten i bl a Sveg som numera också hanterar Star bokningar. All personal hade dock inte gått den specifika utbildningen...
Frågade också om Bokningsavgiften på 450 och den är per person men borttagen för tillfället då det ju inte går att boka via nätet. Serviceavgiften är 375 och också den per person.

Edit: Ringde igen och nu var det nya bud!... det är serviceavgiften som är borttagen just nu... Bokningsavgiften på 450 måste man alltid betala och det är en avgift till Star Alliance.

De är ju lustiga på kundtjänst som ofta ger olika svar...
 
Last edited:
Toppen