Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Var avgångarna i business med Air Canada? I så fall är det stor skillnad på tillgängligheten då det verkar som att Air Canada släpper en annan kvot av award platser till det egna programmet.
För mig har det vinnande koncepten varit att matcha United och Air Canada, finns flighten tillgänglig för båda programmen har de varit tillgänglia för Eurobonus, dock aldrig 100%igt.
Ja det var med AC i business. Kollade inte samma datum med United innan men har för det fanns business saver där.
Hon på sas kunde inte hitta någon resa dit på 15 dagar varken från GOT eller ARN så jag tvivlar på att hon kan sitt jobb.

Edit: Hittade utresan på United som jag hittade på AC och på United är det business saver.

Last edited:
För mig har det vinnande koncepten varit att matcha United och Air Canada, finns flighten tillgänglig för båda programmen har de varit tillgänglia för Eurobonus, dock aldrig 100%igt.
Det är ju det Awardfares försöker göra, den scrapar bägge dessa APIer och visar det på en skärm. Om det är värt flera hundra kronor är dock tveksamt, så ofta bokar jag inte awards.

Ja det var med AC i business. Kollade inte samma datum med United innan men har för det fanns business saver där.
Hon på sas kunde inte hitta någon resa dit på 15 dagar varken från GOT eller ARN så jag tvivlar på att hon kan sitt jobb.

Edit: Hittade utresan på United som jag hittade på AC och på United är det business saver.
Intressant, låter då kanske mer som ni säger, att kundservice medarbetaren inte riktigt hade koll på sökningarna. :)

Det är ju det Awardfares försöker göra, den scrapar bägge dessa APIer och visar det på en skärm. Om det är värt flera hundra kronor är dock tveksamt, så ofta bokar jag inte awards.
Absolut, det är jag med på. :)
Men då förlorar man ju hela sporten med att söka på massa olika hemsidor och ringa massor av samtal till SAS kundtjänst, för att förhoppningsvis hitta en award som stämmer överens med var Eurobonus kan erbjuda. :D

Ringde in idag för att ändra följande bokning NRT-ZRH-FRA-GOT med Swiss och Lufthansa på sista benet.
Hittade tillgänglighet på ZRH-GOT direkt med Swiss som jag ville ändra till och agenten såg även detta.
Men han påstod att det var married segments så han kunde inte ta bort ZRH-FRA för då skulle det bli ekonomi mellan NRT-ZRH.
Stämmer detta eller skall man prova ringa igen?

1. +46 8 797 40 40
2. 09:15
3. EBG
4. Ja

Fick prata med bra service minded kille idag. Jag började samtalet med att säga att jag vill göra en bokning som kommer innebära olika bokningsklasser samt olika avresa/hemesa destination, hoppas inte detta är något problem, svaret blev att detta inte är ett problem. Inga problem således att söka leg-per-leg. Han räknade ut skatter och avgifter direkt under samtalet efter cirka 3 minuters väntan. Samtalet tog maximalt 10 minuter.

Bra jobbat SAS! Stor skillnad mot för några veckor sedan.

+1 på den.
Riktigt bra service idag.
Sökning och biljettering och betalning i samma samtal, inga problem.
Proaktiv agent som gärna sökte leg per leg. Behövde inte fråga om bokningsavgift utan han nämnde spontant att den inte tas ut med tanke på hemsidan just nu. Sista benet hem från Tyskland fanns endast i ekonomi, men han konstaterade att det kan ju ändras närmare avågng och då är det bara att ringa in så löser det sig också.
Hoppet lever!

Det här ämnet togs upp på dagens SAS-diamondevent. En del saker säger man rakt ut, en del annat får man själv läsa mellan raderna. Några saker som faktiskt sades från SAS:

Flytten från Tallinn till Sveg var för att dels ha fler medarbetare som svarar på samtal för att minska kötider, dels för att kunna ge service på skandinaviska.

Flytten gick inte som planerat. SAS erkänner att de skulle tillhandahållit mer utbildning.

Kundnöjdheten minskade dramatiskt under januari. SAS har arbetat aktivt med leverantören för att åtgärda detta, och tillhandahåller mer utbildning.

Alla samtal som får ett lågt betyg lyssnas på i efterhand.

Kundnöjdheten ökade i februari, men är fortfarande inte på önskvärd nivå.

Inga regler för bokningar har ändrats i samband med flytten till Sveg.

Det här ämnet togs upp på dagens SAS-diamondevent. En del saker säger man rakt ut, en del annat får man själv läsa mellan raderna. Några saker som faktiskt sades från SAS:

Flytten från Tallinn till Sveg var för att dels ha fler medarbetare som svarar på samtal för att minska kötider, dels för att kunna ge service på skandinaviska.

Flytten gick inte som planerat. SAS erkänner att de skulle tillhandahållit mer utbildning.

Kundnöjdheten minskade dramatiskt under januari. SAS har arbetat aktivt med leverantören för att åtgärda detta, och tillhandahåller mer utbildning.

Alla samtal som får ett lågt betyg lyssnas på i efterhand.

Kundnöjdheten ökade i februari, men är fortfarande inte på önskvärd nivå.

Inga regler för bokningar har ändrats i samband med flytten till Sveg.
Tack för rapport!
Liten bättring har vi ju märkt i mars.
Viktigt alltså att vi fortsätter trycka "1" så att samtalet spelas in och betygsätter efteråt.

Vet att det är problem att boka leg för leg, men undrar hur ni tänker/gör när ni bokar 2-4-1?

Bokar ni först det långa benet exvis Vienna - Bangkok och Bangkok - Vienna och sedan när SAS släpper sina awardbiljetter så lägger ni på benet från/till Stockholm dvs Stockholm - Vienna och Vienna - Stockholm? Om det går att göra så, räknas då detta som en ombokning när man lägger till ett ytterligare leg på bef bokning?

Toppen