Hade en AMEX 2-4-1 som går ut den 31 mars, ringde SAS igår och bokade en resa.
1. 018-4809166
2. 09,05
3. EBD
4. Ja
En "yngling" svarade, jag upplevde att han lät väldigt tröt och oinspirerad, min första tanke detta kommer inte att gå bra.
Jag sa att jag vill åka med SK525 till LHR den xx i Plus hörde att han knappade och fik frågan är London slut målet
Nej jag skall till Toronto med AC 857 han knappade, frågade om returen jag vill åka Toronto-London den xx med AC 854 som är en dagflygning sa jag och finns inga platser sa "ynglingen" jag hade sett och ser även idag plaster på den maskinen i Awardfares där jag har hittat de övriga flygningarna.
Fick frågan har du något annat alternativ? Nej svarade jag men vad ser du frågade jag, ser en Toronto till München svarade "ynglingen" med Eco anslutning till Arlanda med LH på sista flygningen, frågade om han såg några andra flygningar ja ser en via Bryssel med två anslutningar till Arlanda i Eco med LH, frågade när ankomsten var till Arlanda och den var en timme före flygningen via München.
Han sa att de får upp först flygningarna med en anslutning och kortaste flygtiden även om väntetiden är lång, jag noterade det vid en tidigare bokning, "ynglingen" sa att det inte är så många som vill ha två anslutningar i Europa för att komma hem!
"Ynglingen" lät mindre trött och lite lite entusiastisk, han bad mig vänta efter ca 3 minuter var han åter i luren och hade räknat ut kostnader och sedan efter mitt godkännande ställde han ut biljetten han.
Skall ringa och försöka få C biljetter med LH
Innan vi lade på samtalet önskade "ynglingen" mig en bra dag och en trevlig resa när du skall genomföras
Totalt tog samtalet ca 12 minuter