Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Mr Planning

Medlem
Hade ett väldigt trevligt samtal idag, hittade inga biljetter dit jag ville (CUN alt PTY) , men den trevliga Norrlänningen var ett skolexempel på hur en kundtjänst skall vara!

Sökte så gott det gick, kreativa sökningar, kom själv med förslag, och som sagt var, så pass trevlig att vi satt och hade ett allmänt, längre samtal om läget just nu.

Världsklass! :)
 

gneken

Medlem
Hade tidigare i februari bokat en SAS Award. Använde då min voucher som gick ut den sista februari. När hemresan dök upp så lades den till utan problem.

Idag när jag klickade runt så såg jag att min voucher som skulle gå ut 31 december i år var borta. När jag la på min hemresa så la den agenten alltså till min voucher som gick ut sista december istället för att använda den som gick ut den sista februari.

Ett snabbt samtal till de som sköter 2-4-1 bokningarna (de frågade om säkerhetskod), så hade de gjort någon specialare och min voucher är tillbaka. Trodde det skulle strula mycket mer, men riktigt skönt att det löste sig så smidigt.
 

sbbn017

Medlem
Nu var det min tur att prova på detta lotteri.
Samtal 1.
Talade tyst och otydligt, eventuellt norska? Hörde inget knappande, hen hittade varken ut eller hemresa. Jag gav upp ganska lätt eftersom att jag hade svårt att förstå vad personen sa.
1. 018-4809166
2. 14:27
3. EBG
4. Ja

Samtal 2.
Talade om möjligt ännu lägre än agenten i samtal 1. Hittade utresan som jag ville ha men inte hemresan. Försökte "lura" agenten att söka leg för leg genom att säga att jag ville åka via vissa flygplatser men det gick inte. Otroligt långa tystnader under samtalet, hörde inget knappande, kollade flera gånger om samtalet hade brutits.
1. 018-4809166
2. 14:35
3. EBG
4. Ja

Samtal 3.
Personen pratade högt och tydligt. Jag förklarade snabbt hur jag ville åka, då sa hen "låter lite invecklat, vi får göra en specialare" och vips så började hen söka leg för leg :D Jag hörde intensivt knappande, fick lite frågor under tiden och efter ett tag var allt klart. Hen tog betalt för skatter samt fixade biljetterna. Jag berömde och tackade så mycket för den fina servicen.
1. 018-4809166
2. 14:50
3. EBG
4. Ja
 

hendberg

Medlem
Måste haft tur när jag ringde idag för jag fick grym service av en trevlig kille. Sa att jag hade alla legs klara och sen så körde vi bara ben för ben. Inga konstigheter. Tog 5 minuter och det var ingen kö. Detta vara vid ca 10.00 idag.

Är supernöjd. Tallinn kunde inte gjort det bättre.
 

011430121

Medlem
Hade en AMEX 2-4-1 som går ut den 31 mars, ringde SAS igår och bokade en resa.
1. 018-4809166
2. 09,05
3. EBD
4. Ja

En "yngling" svarade, jag upplevde att han lät väldigt tröt och oinspirerad, min första tanke detta kommer inte att gå bra.
Jag sa att jag vill åka med SK525 till LHR den xx i Plus hörde att han knappade och fik frågan är London slut målet
Nej jag skall till Toronto med AC 857 han knappade, frågade om returen jag vill åka Toronto-London den xx med AC 854 som är en dagflygning sa jag och finns inga platser sa "ynglingen" jag hade sett och ser även idag plaster på den maskinen i Awardfares där jag har hittat de övriga flygningarna.
Fick frågan har du något annat alternativ? Nej svarade jag men vad ser du frågade jag, ser en Toronto till München svarade "ynglingen" med Eco anslutning till Arlanda med LH på sista flygningen, frågade om han såg några andra flygningar ja ser en via Bryssel med två anslutningar till Arlanda i Eco med LH, frågade när ankomsten var till Arlanda och den var en timme före flygningen via München.

Han sa att de får upp först flygningarna med en anslutning och kortaste flygtiden även om väntetiden är lång, jag noterade det vid en tidigare bokning, "ynglingen" sa att det inte är så många som vill ha två anslutningar i Europa för att komma hem!

"Ynglingen" lät mindre trött och lite lite entusiastisk, han bad mig vänta efter ca 3 minuter var han åter i luren och hade räknat ut kostnader och sedan efter mitt godkännande ställde han ut biljetten han.
Skall ringa och försöka få C biljetter med LH

Innan vi lade på samtalet önskade "ynglingen" mig en bra dag och en trevlig resa när du skall genomföras

Totalt tog samtalet ca 12 minuter
 

Osten

Medlem
1. +46 8 797 40 40
2. 09:15
3. EBG
4. Ja

Fick prata med bra service minded kille idag. Jag började samtalet med att säga att jag vill göra en bokning som kommer innebära olika bokningsklasser samt olika avresa/hemesa destination, hoppas inte detta är något problem, svaret blev att detta inte är ett problem. Inga problem således att söka leg-per-leg. Han räknade ut skatter och avgifter direkt under samtalet efter cirka 3 minuters väntan. Samtalet tog maximalt 10 minuter.

Bra jobbat SAS! Stor skillnad mot för några veckor sedan.
 
1. +46 8 797 40 40
2. 13.05 (samtalet tog 13 min)
3. EBG
4. Ja

Fick prata med en namnlös ung man, med lite lätt norrlandssävlig röst. Jätte trevlig!
Sa att jag vill flyga till Saigon Jan/feb-22, inte så kinkig med datumen, tänkte att han får lite fria händer där. :)
Fick då till svar att biljetterna inte var släppta så långt fram och att han hade tittat på det senast i går.
Jag bad honom då med min vänaste lilla kvinnliga röst att ta en titt iaf, just in case.
Bingo! Där fanns dom och jag kunde nu styra datumen lite t om.

Så nu håller vi tummarna att detta blir av och att världen har öppnat upp sig. Skönt att få till vouchern som går ut den 31/3. :)
 

Mr Planning

Medlem
1: +46 8 797 40 40
2: 16.30
3: EBG


Jackpott igen, en trevlig Norsk gutt bokade det jag ville, snabbt och smidigt på max 10 minuter

 

Davvelavve

Medlem
Sa att jag vill flyga till Saigon Jan/feb-22, inte så kinkig med datumen, tänkte att han får lite fria händer där. :)
Fick då till svar att biljetterna inte var släppta så långt fram och att han hade tittat på det senast i går.
Jag bad honom då med min vänaste lilla kvinnliga röst att ta en titt iaf, just in case.
Bingo! Där fanns dom och jag kunde nu styra datumen lite t om.
/QUOTE]
Nyfiken på vilket bolag/legs det var till Saigon då jag själv letar resa dit.
 
Toppen