Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Nyfiken på vilket bolag/legs det var till Saigon då jag själv letar resa dit.
Jag sökte dit nyligen och hittade en del via Tokyo HND. Tror jag hittade både med ANA direkt och via Taipei med EVA. Då sökte jag på Air Canadas sida. Valde till slut att stanna i TPE och inte fortsätta till SGN.

1. 08-797 40 40
2. 12.25
3. EBS
4. ja
5. Fick inte svara på några frågor gällande kundnöjdhet.

Ringde med en positiv känsla då min uppfattning utifrån den senaste tidens inlägg var att det blivit bättre hos SAS 2-4-1.
Jag har funderat på det där och särskilt om du tittar på kommentarerna från senaste två veckor härinne så säger den empiriska bevisföringen att läget har blivit mycket bättre.
Det jag vill göra är att lägga till SAS Plus ARN-LHR ToR till en redan bokad *A-award LHR-BOG-SJO ToR.
”-nej det går inte, din voucher gick ut 28/2” (det gjorde den inte).
Hen accepterade iaf detta och jag fick uppge datum/flighter.
”-då återkommer vi senare för betalning” (varpå jag på ett icke mästrande sätt förklarade att det kommer kosta betydligt mindre att utgå från ARN än från LHR).
”-Nähä du, det blir ju dyrare med en extra flygplats!
Hen avslutar samtalet med ”-du får ringa igen på måndag om inget hänt” :eek:
Nu är man i limbo igen, inga biljetter utställda och ingen info om kostnad/återbetalning för skatter/avgifter. :(
Alltså kunskapsnivån är under all kritik. Hade jag varit lika dåligt påläst hade jag inte fått jobba. Vet inte om det är otur eller beror på låg status (EBS) men har nu ca 10 samtal med 10 olika personer (här vill jag använda ett starkare ord men avstår) som i princip inte kan ngt, oerhört frustrerande! :mad: Fattas väl bara att det blir ngt följdstrul.....

Planen är att skriva till SAS och då ska name-droppas. Totalt sett oerhört tråkigt då det brukade vara ngt lustfyllt att boka awards men nu innebär det bara ångest och irritation.

1. 08-797 40 40
2. 12.25
3. EBS
4. ja

Ringde med en positiv känsla då min uppfattning utifrån den senaste tidens inlägg var att det blivit bättre hos SAS 2-4-1.

Det jag vill göra är att lägga till SAS Plus ARN-LHR ToR till en redan bokad *A-award LHR-BOG-SJO ToR.
”-då återkommer vi senare för betalning” (varpå jag på ett icke mästrande sätt förklarade att det kommer kosta betydligt mindre att utgå från ARN än från LHR).
Nu är man i limbo igen, inga biljetter utställda och ingen info om kostnad/återbetalning för skatter/avgifter. :(
Alltså kunskapsnivån är under all kritik. Hade jag varit lika dåligt påläst hade jag inte fått jobba. Vet inte om det är otur eller beror på låg status (EBS) men har nu ca 10 samtal med 10 olika personer (här vill jag använda ett starkare ord men avstår) som i princip inte kan ngt, oerhört frustrerande! :mad: Fattas väl bara att det blir ngt följdstrul.....

Planen är att skriva till SAS och då ska name-droppas. Totalt sett oerhört tråkigt då det brukade vara ngt lustfyllt att boka awards men nu innebär det bara ångest och irritation.

Jag tror helt enkelt att när du ringer, så poppar det upp en ruta i systemet med en djävul på :D "Stay away from this guy" :oops: Du verkar ha maximalt o-flyt och jag verkar vara den totala motsatsen.

1. 08-797 40 40
2. 12.25
3. EBS
4. ja

När ringde du? Jag har fått vänta 2-3 timmar på ny eticket senaste veckan när jag varit tvungen att ändra pga inställda flyg.

Det här ämnet togs upp på dagens SAS-diamondevent. En del saker säger man rakt ut, en del annat får man själv läsa mellan raderna. Några saker som faktiskt sades från SAS:

Flytten från Tallinn till Sveg var för att dels ha fler medarbetare som svarar på samtal för att minska kötider, dels för att kunna ge service på skandinaviska.

Flytten gick inte som planerat. SAS erkänner att de skulle tillhandahållit mer utbildning.

Kundnöjdheten minskade dramatiskt under januari. SAS har arbetat aktivt med leverantören för att åtgärda detta, och tillhandahåller mer utbildning.

Alla samtal som får ett lågt betyg lyssnas på i efterhand.

Kundnöjdheten ökade i februari, men är fortfarande inte på önskvärd nivå.

Inga regler för bokningar har ändrats i samband med flytten till Sveg.
Detta var vad de sa rakt ut alltså? Vad kunde man läsa mellan raderna då? :)

Vet att det är problem att boka leg för leg, men undrar hur ni tänker/gör när ni bokar 2-4-1?

Bokar ni först det långa benet exvis Vienna - Bangkok och Bangkok - Vienna och sedan när SAS släpper sina awardbiljetter så lägger ni på benet från/till Stockholm dvs Stockholm - Vienna och Vienna - Stockholm? Om det går att göra så, räknas då detta som en ombokning när man lägger till ett ytterligare leg på bef bokning?
Alltså jag upplever att det på sistone funkar att be dem söka leg för leg, men du frågar två olika saker tror jag. Att de ännu inte släppt bonusplatser på korta benet löser jag med att boka det långa som du beskriver och sen ringa och lägga på det sista, och det räknas som en ombokning med omräkning av skatter också. På gott och ont.

Nyfiken på vilket bolag/legs det var till Saigon då jag själv letar resa dit.
e6f7a9c03fdc85e8cd37c1c3e1749b6b.jpg

Toppen