Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Alf

Medlem
Bra @Senator att ställa frågorna. Men vilka usla svar. PR tanten är verkligen ett politikerämne. Ingen självrannsakan om vissa usla medarbetares kunskaper eller att höja deras nivå. Jag tror att de flesta BC medlemmar troligen har bättre kunskaper än dessa nya agenter. Ett lite bättre bemötande av våran kundgrupp vore på sin plats. Inför samma betygssättning som finns hos vissa andra kundtjänster med att man får en förfrågan efter avslutat samtalet med att betygsätta personen. Då lär man ju se vilka som behöver vidareutbildning eller annat arbete. När man läser här om agenter som stängt ner telefonsamtalet baxnar man ju. Definitivt fel jobb för denna person.
 

Kimmen00

Medlem
SAS-kundtjänst är ibland lika kass som vanligt. Ringde in för att ändra en 2-4-1 till Mauritius men tjejen påpekade: "asså om du ska göra en ändring med en amex-bokning måste du ringa amex så får de fixa det!"
Ehh.. nej jag tror inte.. hej då HUACA

Hamnade hos en kille som hade hyfsad koll, dock tog han upp igen "vi får ju inte boka ben för ben" vilket är väldigt problematiskt för han kunde bara se mru-ist-arn bokningar och inga varianter där man mellanlandade tex i FRA.. Men efter lite diskussion gjorde han ett undantag. Nu ville jag inte direkt via frankfurt med en extra mellanlandning men han fick bara waitlist när det gick från Mauritius till Istanbul-Arlanda men sökte han fra-mru så funkade det hela vägen.
Massa konstiga regler hasplade han ur sig, "om jag gör denna bokningen så att du åker MRU-IST-FRA-ARN så måste FRA-ARN bokningen vara SK-metall, det går inte med LH.." (mru-ist-fra var med IST)
Han fick till det iaf, inte optimalt med 10 timmar i Frankfurt men gick ju inte på annat sätt.. oas är ju chansen att resa i sommar låg tror jag, samt jag får väl boka om senare iaf..
 
Ringde idag... Ville boka ARN-ABB-EZE som jag såg fanns tillgängliga platser på AC, United och Ana. Första svaret var "dit flyger inte SAS". Svarade lugnt att det var en *A-bokning. Hans reaktion var då "oj det hade jag glömt fylla i". Sen såg han inte platserna ändå men frågade om det var lång bytestid i ABB, ja 3h sa jag...tystnad...ja det finns 2 platser! Så man måste vara väldigt tydlig med vad man vill boka och via vilken hub. Byestiden spelar tydligen roll också. Trevlig kille i övrigt.
 

varva77

Medlem
Det här tycker jag är lite märkligt. Vill man alltså hellre ha massa samtal om bokningar (speciellt inom kort när mångas vouchers börjar gå ut igen) än att eventuellt få samtal senare om ombokningar eller rent av avbokningar online utan samtal inblandade? Man skulle ju kunna göra som ni föreslagit att tillåta bokningar senare under året bara.
Håller verkligen med, hade nästan hoppats att det fanns någon bättre anledning typ att Star Alliance har bestämt eller nåt men att de helt enkelt inte vill ha den öppen är obegripligt. Tror det är få som kommer att låta sina vouchers eller poäng brinna inne vilket resulterar i en mängd samtal fram och tillbaka för att kolla möjligheter och tillgänglighet. Att de inte kan få upp en version där man åtminstone kan kolla tillgänglighet ordentligt tycker jag är under all kritik.
 


2d) Kan SAS tänka sig att publicera transparanta och tydliga villkor vad man får boka med en sådan voucher? NOT: detta finns hos de flesta andra bolag

Våra vouchers följer samma regler och villkor som att boka bonusresor på SAS och Star Alliance. Skillnaden är endast priset man betalar. Våra villkor och regler finns att läsa här:

Star Alliance-bonus | SAS

Villkor den 31 oktober 2020 | SAS
Tack till Senator för att ha kontaktat SAS å allas våra vägnar! Kan vi då se ovan som ett officiellt uttalande som vi kan hänvisa till när kundtjänst inte vill boka leg-för-leg? Skulle det vara möjligt att få deras svar i någon form av PDF-format/skärmdump eller liknande för att kunna visa upp?
 

Mr Carter

Medlem
Nu har jag också fått erfara det "nya Tallin". Försöker boka om en resa och erfarenheten är densamma som andra upplevt.

Samtal 1: Önskar boka om ARN-ORD-TPA till ARN-CPH-IAD-SRQ. Får veta att det inte finns några resor i Business via IAD. Det enda som finns är via EWR och FRA. Inte intresserade av dessa rutter.

Samtal 2: Samma önskan om resrutt och återigen samma svar. Påtalar att det finns 6 st platser i Business på sträckan CPH-IAD men får till svar att det inte är så de söker. Ber honom att söka sträcka för sträcka men får till svar att det inte längre är tillåtet. De har endast tillåtelse att söka hela sträckan. Avböjer andra kombinationer och avslutar samtalet.

Samtal 3: Samma önskan igen och vips så är det löst. Han ser också att jag har en bokning för mig själv (som inte är 2 för 1) och frågar om jag vill ha hjälp att boka om den också. Sagt och gjort, han bokar om den också utan problem.

Slutet gott, allting gott. Men man önskar ju att det inte ska behöva vara på det här viset.
 

Moco

Medlem
Tack till Senator för att ha kontaktat SAS å allas våra vägnar! Kan vi då se ovan som ett officiellt uttalande som vi kan hänvisa till när kundtjänst inte vill boka leg-för-leg? Skulle det vara möjligt att få deras svar i någon form av PDF-format/skärmdump eller liknande för att kunna visa upp?

Har svårt att se att det hjälper, dessvärre. Det är ju något som måste informeras om internt för att de ska förstå. Att vifta med papper framför någon som inte delar samma världsbild är bara negativt för det egna blodtrycket.
 
Har en teori om problemet med att dom inte ser platser när dom söker på hela sträckan ARN-XXX-XXX beror på om bytestiden nånstans är längre än 2-3h. Ett stopp över natt tex i IST är bara att glömma. Samma problem vet vi ju fanns på SAS webbokning för *A. Är jag fel ute?
 

varva77

Medlem
Ringde idag... Ville boka ARN-ABB-EZE som jag såg fanns tillgängliga platser på AC, United och Ana. Första svaret var "dit flyger inte SAS". Svarade lugnt att det var en *A-bokning. Hans reaktion var då "oj det hade jag glömt fylla i". Sen såg han inte platserna ändå men frågade om det var lång bytestid i ABB, ja 3h sa jag...tystnad...ja det finns 2 platser! Så man måste vara väldigt tydlig med vad man vill boka och via vilken hub. Byestiden spelar tydligen roll också. Trevlig kille i övrigt.
Vill inte verka viktig utan är seriöst intresserad hur du tar dig till EZE men antar att du ADD eller?
 
Toppen