Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Samtidigt som jag läser denna tråd så ser jag att jag har fått mejl av SAS. Nästan provocerande :)

8d2ca8145a6d54d60492df82e6df553c.jpg

Det här tycker jag är lite märkligt. Vill man alltså hellre ha massa samtal om bokningar (speciellt inom kort när mångas vouchers börjar gå ut igen) än att eventuellt få samtal senare om ombokningar eller rent av avbokningar online utan samtal inblandade? Man skulle ju kunna göra som ni föreslagit att tillåta bokningar senare under året bara.

Nej man vill såklart att folk ska se att det inte går att boka star alliance online och därför inte boka alls eller boka sas istället. Antingen för att de inte förstår att de kan ringa kundtjänst och göra det, eller för att de inte ska orka ringa kundtjänst och göra det.

Men så kan man ju inte säga officiellt...

Nej man vill såklart att folk ska se att det inte går att boka star alliance online och därför inte boka alls eller boka sas istället. Antingen för att de inte förstår att de kan ringa kundtjänst och göra det, eller för att de inte ska orka ringa kundtjänst och göra det.

Det låter som en tänkbar förklaring. Inte för att SAS har varit speciellt dåliga på att ställa in flyg plötsligt de heller i och för sig...

Stort tack till @Senator. Som så många andra är dock svaren goddag yxskaft...
Hade vi verkligen trott något annat? Kom igen nu, vi vet hur SAS funkar och de ÄR INTE INTRESSERADE AV VAD VI SOM GRUPP TYCKER... sorry men så är det.
Det enda som kan hjälpa är KLAGOMÅL och VOLYM av dessa. Då hamnar det i kvarnarna. Så det enda som kan hjälpa är att skicka in synpunker, skriftligt, konkret och VARJE gång.

Precis, det går ju att läsa mellan hennes rader att det är där skon klämmer med onlinebokningen. Om det är för enkelt att boka Star awards så kommer deras kundtjänst få väldigt mycket att göra när dessa Starbolag ställer in sina avgångar, viket är rätt frekvent.

Toppen