Liten rapport från LLA-LHR 30/12 och hemresa LHR-LLA 6/1, båda flygningarna med SAS Connect A320 Neo (utan fungerande internet).
Cirka 70 passagerare på utresan, morgonflyg en fredag som blev närmare två timmar sent pga snöoväder, deicing och missad slottid. 15-20 pax i Plus, de flesta hemresande britter. Våra sedan länge valda platser på exit row blev framflyttade strax innan boarding eftersom de flyttade fram skylten till rad 8/9 för att kunna fylla på med passagerare vid alla nödutgångar (Connect verkar vara petigare med detta än Scandinavian Airlines?).
Hemresan avgick på tidtabell 10:35 med ännu färre passagerare, uppskattningsvis 50 pax. Upplevde att de flesta var svenskar. Detta leg hade vi tagit i ekonomi för att slippa Heathrows straffskatt för ”lyxresenärer” och hade nu bekväm exit row med lite extra benutrymme.
Som tidigare nämnt, synd att så få väljer att nyttja såna här direktrutter, men fullt förståeligt att London kanske inte är top of mind för de som planerar semester i december/januari. Jag betvivlar att vi får se denna rutt återkommande, i så fall med en CRJ eller A220 kan jag tänka mig.