Senaste nytt

SAS startar direktlinje Luleå-London december 2020

Jag känner en som hade en bokning i januari som blivit inställd, de har tydligen lagt ned en stor del av avgångarna...

Jag känner en som hade en bokning i januari som blivit inställd, de har tydligen lagt ned en stor del av avgångarna...

The never ending story :)

Edit: verkar som att det är några avgångar i slutet på januari och början på februari som är inställda. Resten kvarstår.

93dc7ce3c0a18f16dfbc639d9108d93f.jpg

e769e9df58075f8ac7aa01af85e491cc.jpg

869145675dfd8520a4e44d258240de6e.jpg

Last edited:
Någon som hört något om beläggningen?

Idag den 9 december kl 0705 avgick premiärflighten för SAS nya linje till London Heathrow och kl 14.45 anlände den första flyget med förväntansfulla resenärer från UK.

Last edited:
Någon som hört något om beläggningen?

Idag den 9 december kl 0705 avgick premiärflighten för SAS nya linje till London Heathrow och kl 14.45 anlände den första flyget med förväntansfulla resenärer från UK.

Ska man tro Seatalert så var det ganska många statuspax med blockade säten på väg dit med typ kanske 80% beläggning. På väg från London verkar det varit strax över halvfullt.

Kanske nyhetens behag, för på måndag är planet från London i princip tomt. Och utresan har massor med blockade platser men knappt några valda. Kanske är det stora sällskap som flög dit idag som ska hem.

Fredag ser även det skralt ut. Halvfullt på vägen till Luleå, helt tomt till London.

Lite googlande resulterade i

Vet inte vad källan för detta är

Under åren har brittiska reseoperatörer bjudits in till Norrbotten för att marknadsföra vinterdestinationer i bland annat Harads, Råne älvdal, Kalix och Luleå.
Nu har reseagenter förhandsbokat stolar i sådan utsträckning att flygbolaget SAS bestämt sig för att trafikera sträckan med en Airbus-plan som har plats för 180 resenärer.

Flygoperatören vill inte kommentera bokningsläget, men har redan valt att ställa in åtta avgångar under perioden 10 januari-9 februari.
– Vi såg en riktigt låg efterfrågan under perioden. Alla passagerare som var bokade på dessa avgångar har blivit informerade och ombokade, meddelar presschef Anna Sandell på SAS.

Ska man tro Seatalert så var det ganska många statuspax med blockade säten på väg dit med typ kanske 80% beläggning. På väg från London verkar det varit strax över halvfullt.

Kanske nyhetens behag, för på måndag är planet från London i princip tomt. Och utresan har massor med blockade platser men knappt några valda. Kanske är det stora sällskap som flög dit idag som ska hem.

Fredag ser även det skralt ut. Halvfullt på vägen till Luleå, helt tomt till London.

Fast du kan inte titta på seatalert så många dagar i förväg. Många väljer sittplats först när de checkar in :)

Nej, inte fullt ut. Men det brukar ge en fingervisning på just SAS för de brukar blocka ett större antal platser när det är många som inte valt plats.
Det här upplever jag inte stämmer alls. Jag har vart med på många fullbokade plan som vid check-in haft nästan hela säteskartan tom att välja på. De enda sätena blockerade brukar vara exit-rows (om du inte är EBG+).

Toppen