Senaste nytt

SAS startar direktlinje Luleå-London december 2020

Husorganet CHECK-IN.dk meddelar att linjen flyttar fram planerad start 17 januari och informerar att linjen först kommer att flygas med 737-700 och sedan med A320, mycket intressant information, jag är lite skeptisk till den informationen.

Källa CHECK-IN.dk
Kort nyt - CHECK-IN.dk
Klart den kommer att flygas med B737-700 - en inställd flygning är också en flygning! :D

Husorganet CHECK-IN.dk meddelar att linjen flyttar fram planerad start till 17 januari och informerar att linjen först kommer att flygas med 737-700 och sedan med A320, mycket intressant information, jag är lite skeptisk till den informationen.

Källa CHECK-IN.dk
Kort nyt - CHECK-IN.dk
Haha, jag är också rätt skeptisk. HAde nästan varit värt att boka 737-700-avgångarna om man varit i behov av legs/statuspoäng. :D

Husorganet CHECK-IN.dk meddelar att linjen flyttar fram planerad start till 17 januari och informerar att linjen först kommer att flygas med 737-700 och sedan med A320, mycket intressant information, jag är lite skeptisk till den informationen.

Källa CHECK-IN.dk
Kort nyt - CHECK-IN.dk

Klart den kommer att flygas med B737-700 - en inställd flygning är också en flygning! :D

Haha, jag är också rätt skeptisk. HAde nästan varit värt att boka 737-700-avgångarna om man varit i behov av legs/statuspoäng. :D
Det är så dåligt. Det är som när SL kundtjänst informerade om att det inte var några störningar på pendeltåget linje 45 och att den gick som vanligt.

L45 fanns på kartan som en framtida linje och hade inte och har inte startat ännu.

Så blir det när kundtjänst (och skribenter) bara hämtar info utan att reflektera och dessutom har noll koll på hur det fungerar.

Det är så dåligt. Det är som när SL kundtjänst informerade om att det inte var några störningar på pendeltåget linje 45 och att den gick som vanligt.

L45 fanns på kartan som en framtida linje och hade inte och har inte startat ännu.

Så blir det när kundtjänst (och skribenter) bara hämtar info utan att reflektera och dessutom har noll koll på hur det fungerar.
Nja, just dessa jeppar brukar ha koll.

SAS sælger billetter til flytype man ikke har - CHECK-IN.dk

Källa CHECK-IN.dk
Kort nyt - CHECK-IN.dk

Uppgifterna kommer säkert härifrån

SAS’ planned Luleå – London Heathrow route is now scheduled from 17JAN22, instead of 17DEC21.
Initially the 2 weekly flights operated by 737-700 until 07FEB22, followed by 2 additional round-trip flights with A320neo on 11MAR22 and 14MAR22.

https://twitter.com/theaeronetwork/status/1465203136323149825

https://norrbottenshandelskammare.se/direktflyg-oppnar-mellan-lulea-och-london-samt-dusseldorf/

Direktflyg öppnar mellan Luleå-London samt Luleå-Düsseldorf!

Tiderna för flyg mellan Luleå och Dusseldorf med Eurowings:

LULEÅ (LLA)–DÜSSELDORF (DUS)
Torsdagar och söndagar 10.30–13.20

DÜSSELDORF (DUS)–LULEÅ (LLA)
Torsdagar och söndagar 07.00–09.45

Tiderna för flyg mellan Luleå och London med SAS:

LULEÅ (LLA) – LONDON (LHR)
Måndagar 15.45–17.55
Fredagar 07.20–09.35

LONDON (LHR) – LULEÅ (LLA)
Måndagar 19.00–23.10
Fredagar 10.35–14.45

https://norrbottenshandelskammare.se/direktflyg-oppnar-mellan-lulea-och-london-samt-dusseldorf/

Direktflyg öppnar mellan Luleå-London samt Luleå-Düsseldorf!

Tiderna för flyg mellan Luleå och Dusseldorf med Eurowings:

LULEÅ (LLA)–DÜSSELDORF (DUS)
Torsdagar och söndagar 10.30–13.20

DÜSSELDORF (DUS)–LULEÅ (LLA)
Torsdagar och söndagar 07.00–09.45

Tiderna för flyg mellan Luleå och London med SAS:

LULEÅ (LLA) – LONDON (LHR)
Måndagar 15.45–17.55
Fredagar 07.20–09.35

LONDON (LHR) – LULEÅ (LLA)
Måndagar 19.00–23.10
Fredagar 10.35–14.45

Det finns gott om bonusresor på LLA-LHR. Lite dyra skatter med London såklart, men bokade julshopping fre-mån i december.

7A3008F9-9B12-4B9E-942A-D7F6C7A3ADFC.jpeg

När det gäller tiderna på LHR så är det på fredagarna SK525/526 som har fått släppa sina flygningar och på måndagarna SK1523/1524 båda dagarna får linjen ARN-LHR en tur mindre eftersom det är deras slot som används.
Grattis @Mattias Holmén och övriga i norra Norrland, nu gäller de att maskinerna fylls så att ni får behålla linjerna.
Givetvis gäller det att sälja in Norrland till engelsmännen.

Toppen