Senaste nytt

SAS startar direktlinje Luleå-London december 2020

Det blev inget av denna linje ser det ut som?
Nej det verkar ju tyvärr inte så. Har inte läst något om det men det verkar ju inte finnas flighter att boka (kollade i december o januari).

Från 21/1 finns flighten bland sökresultat men "inte tillgänglig" både i plus och go på alla datum.

Last edited:
Nu är detta förvisso ett svar på diskussionen ovan, men jag är ganska säker på att ni kommer få svårt att boka en resa mellan två inrikesdestinationer som passerar London på en biljett på grund av cabotage-regler. Det kan mycket väl fungerat innan eftersom EU (tror jag) räknas som en marknad. Men nu när öborna beslutat sig för att inte vara med i EU-familjen tror jag det kommer bli mycket svårt...

Nu är detta förvisso ett svar på diskussionen ovan, men jag är ganska säker på att ni kommer få svårt att boka en resa mellan två inrikesdestinationer som passerar London på en biljett på grund av cabotage-regler. Det kan mycket väl fungerat innan eftersom EU (tror jag) räknas som en marknad. Men nu när öborna beslutat sig för att inte vara med i EU-familjen tror jag det kommer bli mycket svårt...
Visserligen EU, men jag har rest på en enkelbiljett ARN-AMS-LPI för tre år sedan. Tyckte den biljetten var lite kul.

Jag hade ett ärende i Amsterdam och skulle vidare till Linköping efteråt, så min 16h mellanlandning spenderades såklart inte på flygplatsen.

Husorganet CHECK-IN.dk meddelar att linjen flyttar fram planerad start till 17 januari och informerar att linjen först kommer att flygas med 737-700 och sedan med A320, mycket intressant information, jag är lite skeptisk till den informationen.

Källa CHECK-IN.dk
Kort nyt - CHECK-IN.dk

Toppen