Senaste nytt

SAS satsar stort på svensk inrikes från inledningen av 2025!

Fråga gällande Sas ATR: varför är Plus-kabinen längst bak? Är det för att på/avstigning normalt sker bakifrån? Det brukar väl annars normalt anses sämre att sitta långt bak utifrån buller, toalettkö mm.

Fråga gällande Sas ATR: varför är Plus-kabinen längst bak? Är det för att på/avstigning normalt sker bakifrån? Det brukar väl annars normalt anses sämre att sitta långt bak utifrån buller, toalettkö mm.

ATR är lite tvärtom. Det är faktiskt tystare bakom motorerna än framför, så mer komfort längst bak. Sedan är det snabbare avstigning för Plus resenärerna eftersom det bara går att kliva av längst bak :)

Gällande toalett så är det mycket riktigt enbart toalett längst bak, men då flygtiden ofta är ganska kort har jag aldrig upplevt något större kö :)

ATR är lite tvärtom. Det är faktiskt tystare bakom motorerna än framför, så mer komfort längst bak. Sedan är det snabbare avstigning för Plus resenärerna eftersom det bara går att kliva av längst bak :)

Gällande toalett så är det mycket riktigt enbart toalett längst bak, men då flygtiden ofta är ganska kort har jag aldrig upplevt något större kö :)

Instämmer. Dessutom är galley längst bak, lättare för kabinpersonalen med servering också.

Två artiklar om Bromma/Arlanda. Synd att polariseringen tilltar. Artikelnummer två lite äldre.

Gissar att borgerligheten kommer svänga rätt snart om Bromma. Det blir en icke-fråga att behålla den när det inte finns några resenärer där som berörs utan alla är ute på Arlanda. Skulle snarare kunna ligga Tidöpartierna i fatet.

Ser dock gärna att Bromma blir kvar som en flygplats för allmänflyget/ambulansttafik/bizjet. Pengarna man sparar in i minskade driftskostnader får man mer än gärna lägga på att köpa loss A-train från Arlandabanan.

Kan bli lite ofrivilliga justeringar i framtiden men iof är handlar detta mer om de som inte har trafik just nu, allra minst med BRA/SAS. Ett fall på 39% är ett rejält tapp.

Ett annat problem med Sas och Atr är skylten "Go bakom denna rad". Den är lätt att sätta på fel ställe, med följd att främsta plus rad servas sist av alla.

Ett annat problem med Sas och Atr är skylten "Go bakom denna rad". Den är lätt att sätta på fel ställe, med följd att främsta plus rad servas sist av alla.

Är ju enbart en mänskligt fel och fel kan alla göra. Påtalar du detta och visar ditt boardingkort så är det ju lätt att ändra skylten. Har varit med om det en gång på SAS 320 också. Påtalade vänligen att jag satt på sista raden i Plus och kabinmedarbetaren dubbekollade och flyttade sedan skylten en rad längre bakåt - och bad så mycket om ursäkt :)

Såklart det är mänskligt. Bara säger att just med ATR och Plus längst bak så är det ett väldigt lätt misstag att göra. Man brukar sätta skylten på ryggen av sist plus stolen, och gör man det på Atr så sätter man den en rad fel.inte jordens undergång men ett undantag från rutinen som man behöver träna på. Och det kanske sas/bra inte gör i någon större utsträckning.Jag undviker iaf i möjligaste mån främsta raden plus på sas Atr.
(Undviker ATR överhuvudtaget om det går ;) )

Såklart det är mänskligt. Bara säger att just med ATR och Plus längst bak så är det ett väldigt lätt misstag att göra. Man brukar sätta skylten på ryggen av sist plus stolen, och gör man det på Atr så sätter man den en rad fel.inte jordens undergång men ett undantag från rutinen som man behöver träna på. Och det kanske sas/bra inte gör i någon större utsträckning.Jag undviker iaf i möjligaste mån främsta raden plus på sas Atr.
(Undviker ATR överhuvudtaget om det går ;) )
+1 på den sista.

Så nu när jag tänkte försöka nyttja den fantastiska nya möjligheten att komma ut i världen till/från små svenska inrikes flygplatser så går jag bet på att boka rimliga flyg. Som synes finns inga tillgängliga fares på sista benet, men söker jag enbart på det så finns massor. Finns det något sätt att komma runt detta annat än att boka separata biljetter? Kan man tex boka ARN-NUE och sen ringa in och lägga på anslutningsben?

Visa bifogad bild 161715

Visa bifogad bild 161717
Svarar mig själv ifall någon mer har liknande problem.
Det går att boka om man ringer in men det verkade vara lite stökigt att få in segmenten även för agenten via telefon.

Toppen