Fråga gällande Sas ATR: varför är Plus-kabinen längst bak? Är det för att på/avstigning normalt sker bakifrån? Det brukar väl annars normalt anses sämre att sitta långt bak utifrån buller, toalettkö mm.
ATR är lite tvärtom. Det är faktiskt tystare bakom motorerna än framför, så mer komfort längst bak. Sedan är det snabbare avstigning för Plus resenärerna eftersom det bara går att kliva av längst bak![]()
Gällande toalett så är det mycket riktigt enbart toalett längst bak, men då flygtiden ofta är ganska kort har jag aldrig upplevt något större kö![]()
Gissar att borgerligheten kommer svänga rätt snart om Bromma. Det blir en icke-fråga att behålla den när det inte finns några resenärer där som berörs utan alla är ute på Arlanda. Skulle snarare kunna ligga Tidöpartierna i fatet.Två artiklar om Bromma/Arlanda. Synd att polariseringen tilltar. Artikelnummer två lite äldre.
![]()
Vi lägger inte ner Bromma flygplats
Tidöpartierna: Regeringen ska göra en analys av hur flygplatsen blir livskraftig igenwww.aftonbladet.se
![]()
Gröna industrin kräver att vi satsar på Arlanda
S i Region Stockholm, Västerbotten och Norrbotten: Flygtrafiken måste ökaswww.aftonbladet.se
Ett annat problem med Sas och Atr är skylten "Go bakom denna rad". Den är lätt att sätta på fel ställe, med följd att främsta plus rad servas sist av alla.ATR är lite tvärtom. Det är faktiskt tystare bakom motorerna än framför, så mer komfort längst bak. Sedan är det snabbare avstigning för Plus resenärerna eftersom det bara går att kliva av längst bak
Gällande toalett så är det mycket riktigt enbart toalett längst bak, men då flygtiden ofta är ganska kort har jag aldrig upplevt något större kö![]()
Ett annat problem med Sas och Atr är skylten "Go bakom denna rad". Den är lätt att sätta på fel ställe, med följd att främsta plus rad servas sist av alla.
+1 på den sista.Såklart det är mänskligt. Bara säger att just med ATR och Plus längst bak så är det ett väldigt lätt misstag att göra. Man brukar sätta skylten på ryggen av sist plus stolen, och gör man det på Atr så sätter man den en rad fel.inte jordens undergång men ett undantag från rutinen som man behöver träna på. Och det kanske sas/bra inte gör i någon större utsträckning.Jag undviker iaf i möjligaste mån främsta raden plus på sas Atr.
(Undviker ATR överhuvudtaget om det går)
Svarar mig själv ifall någon mer har liknande problem.Så nu när jag tänkte försöka nyttja den fantastiska nya möjligheten att komma ut i världen till/från små svenska inrikes flygplatser så går jag bet på att boka rimliga flyg. Som synes finns inga tillgängliga fares på sista benet, men söker jag enbart på det så finns massor. Finns det något sätt att komma runt detta annat än att boka separata biljetter? Kan man tex boka ARN-NUE och sen ringa in och lägga på anslutningsben?
Visa bifogad bild 161715
Visa bifogad bild 161717