Jönsson
Medlem
En plusbiljett som kan vara billigare än en i Go, där ytterst lite poäng intjänas.Fast intjäningen för ass in seat är inte dålig så länge ditt ass är placerat i ett tillräckligt bred seat som t.ex Plus eller Business på long haul.
En plusbiljett som kan vara billigare än en i Go, där ytterst lite poäng intjänas.Fast intjäningen för ass in seat är inte dålig så länge ditt ass är placerat i ett tillräckligt bred seat som t.ex Plus eller Business på long haul.
Vad är egentligen problemet med poängintjäningen? Skaffa ett kreditkort istället för bitterhet i tidningen.
Elite+MC och så lite som en enda betald longhaul i plus i vissa fall så är vem som helst t o m EBG och kan flyga massor till riktigt bra priser numera med alla guldfördelar som loungetillgång och fast track. Erkänner att det tar emot psykologiskt att inte få poängbelöning efter en flygning men de fås mycket riktigt som SAS själva säger genom kreditkort och andra partners med god intjäning.
Nu har media vaknat:
SAS Eurobonus minskar i värde | Aftonbladet
Allt är relativt. De hade ju varit medlemmar i nästan 30 år. Det är definitivt mycket enklare att kvalificera sig nu än det varit under större delen av den perioden.””– Jag vill poängtera att vi inte har försämrat resenärernas chanser att kvalificera sig till en högre nivå. Antalet flygningar för att nå silver och guld är fortfarande detsamma, säger hon.””
Ovanstående måste väl betraktas som direkt felaktigt?
””– Jag vill poängtera att vi inte har försämrat resenärernas chanser att kvalificera sig till en högre nivå. Antalet flygningar för att nå silver och guld är fortfarande detsamma, säger hon.””
””– Jag vill poängtera att vi inte har försämrat resenärernas chanser att kvalificera sig till en högre nivå. Antalet flygningar för att nå silver och guld är fortfarande detsamma, säger hon.””
Antal segment för att uppnå Silver/Guld har inte förändrats så vad är felaktigt?
Min också, tyvärr. Det hon säger är lögn, men de flesta som läser denna artikel i tidningen ser säkert inte skillnad ändå. Typiskt informatör-snack.Jag tänkte på ”– Jag vill poängtera att vi inte har försämrat resenärernas chanser att kvalificera sig till en högre nivå”
Personligen har mina chanser att kvalificera mig till en högre nivå försämrats avservärt, pga minskad intjäning av baspoäng.