Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Om det bara är Star Alliance Gold du är ute efter så kan Aegean vara ett alternativ, men tycker personligen att uppnår man EBG hos SAS så bör man behålla det för sin Lifetime Gold.


Inte på flygplatsen, men ombord kan man ju alltid visa kortet för att få EBD-dricka och skylla på att det måste blivit något fel.


Det ska fungera utan problem, men du lär inte få dina förmåner på flygplatsen.

På flygplatsen kan man väl också göra det antar jag? Visa upp kortet i Fast Track samt i loungen är väl inga konstigheter? Om inget annat kan man ju alltid skylla på att företagets policy inte tillåter en att tjäna in poängen på affärsresor.

Det är just för lifetime gold jag behåller EB som program.
 

palmen

Moderator
På flygplatsen kan man väl också göra det antar jag? Visa upp kortet i Fast Track samt i loungen är väl inga konstigheter? Om inget annat kan man ju alltid skylla på att företagets policy inte tillåter en att tjäna in poängen på affärsresor.

Det är just för lifetime gold jag behåller EB som program.
De kan mycket väl kräva att du lägger in kortet i bokningen för att få nyttja förmånerna på flygplatsen, har du det inte inlagt lägger de in det åt dig och helt plötsligt så kommer kortet att vara registrerat, man brukar ju dock kunna byta detta via appen efteråt.

Jag håller liv i mitt Aegean Gold då de tär så lätt att återkvala efter att ha blivit Gold. Finns några sweetspots i deras uttagstabell också som kan vara användbart. Men med den lägre intjäningen kanske det blir än viktigare att lägga detta mot Eurobonus?
 
De kan mycket väl kräva att du lägger in kortet i bokningen för att få nyttja förmånerna på flygplatsen, har du det inte inlagt lägger de in det åt dig och helt plötsligt så kommer kortet att vara registrerat, man brukar ju dock kunna byta detta via appen efteråt.

Jag håller liv i mitt Aegean Gold då de tär så lätt att återkvala efter att ha blivit Gold. Finns några sweetspots i deras uttagstabell också som kan vara användbart. Men med den lägre intjäningen kanske det blir än viktigare att lägga detta mot Eurobonus?

Jag löser det genom att låta bli att flyga SAS på långresor helt enkelt :) Mer poäng på LH till exempel
 

Jönsson

Medlem
Finns det något sätt att ta fram bokningsklasser på tidigare genomförda flygningar? Tänkte dubbelkolla att alla poäng har blivit korrekt postade.
 

igelkotten

Medlem
I loungen pa ARN T5 kan man swipea sitt guldkort, och sedan scanna sitt boardingpass for att komma in genom sparrarna. Satesval kan man ocksa gora sa att man har sin status inlagd vid bokning, och sedan andrar direkt efterat eller vid incheckning (har jag gjort nar jag vill samla EB poang, anvander Aegean guldkortet vid bokning for satesval).

Enbart Fasttrack som kraver att kortet ar inlagt, men aven da ar det ofta OK man pratar med personen i sakerhetskontrollen (den stora pa T5).
 

mha321

Medlem
De kan mycket väl kräva att du lägger in kortet i bokningen för att få nyttja förmånerna på flygplatsen, har du det inte inlagt lägger de in det åt dig och helt plötsligt så kommer kortet att vara registrerat, man brukar ju dock kunna byta detta via appen efteråt.

Jag trodde halva poängen med den där rutan var att typ statsanställda skulle kunna just dra nytta av förmånerna utan att behöva hamna i Aftonbladet. Men det är inte något jag vet, jag hade på något sätt bara förutsatt det.
 

gjohansson

Medlem
Jag trodde halva poängen med den där rutan var att typ statsanställda skulle kunna just dra nytta av förmånerna utan att behöva hamna i Aftonbladet. Men det är inte något jag vet, jag hade på något sätt bara förutsatt det.
Tror det är helt korrekt, därmed bör du inte kunna retro-regga någon annanstans heller enligt principen att ditt EB* nr låg inlagt på bokningen (man valde ändå att inte tjäna poäng, om inte annat åka dit för missbruk troligen)
 

SimonXYZ

Medlem
Enbart Fasttrack som kraver att kortet ar inlagt, men aven da ar det ofta OK man pratar med personen i sakerhetskontrollen (den stora pa T5).
Även i Köpenhamn verkar det krävas att EB-nummer ligger i bokningen vid Fast Track. Jag blev ombedd att gå tillbaka till automat och lägga in själv när det saknades.
 
Toppen