Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Flood

Medlem
Har någon ännu automatiskt fått korrekta poäng postade retroaktivt? Har sex flighter i december, med poäng enligt fel tabell, men jag har enligt rekommendationer i denna tråd avvaktat för automatiskt korrigering.

Hade sex segment 7-10 december. Ett korrigerades efter några dagar, resten har inget hänt med.
 
På den gamla goda tiden så var det de som faktiskt reste mycket som också fick status och förmåner - jag tror att vi är på väg dit igen så att endast riktiga "frequent flyers" kommer att ha status.
Nej, de som reser mycket i "höga" klasser (Plus, Business och flexibel ekonomi) kommer att få status. De stackarna som reser i tjänsten och måste välja billigaste biljetterna kommer inte få status även om de reser mycket.
 

palmen

Moderator
Jag har inte läst hela tråden så det kanske har skrivits tidigare, men är inte det här en bra långsiktig strategi av SAS?

De flesta vet ju att det gått inflation i såväl EBG som EBD och det här är ett utmärkt sätt att på två till tre år förändra systemet. Följden blir att färre kommer att ha EBD och i viss mån även EBG vilket leder till mindre folk i loungerna och "gästandet" av kollegor och familj minskar.

De som vant sig vid "lyxen" kommer att göra allt för att få behålla sin status och de som får status på annat sätt betalar på något sätt för det.

På den gamla goda tiden så var det de som faktiskt reste mycket som också fick status och förmåner - jag tror att vi är på väg dit igen så att endast riktiga "frequent flyers" kommer att ha status.
Nu skulle jag gissa på att 99% som är EBD eller högre får det genom travelpass eller att åka i premium kabiner, de kommer fortfarande nå EBD lika lätt.

Vi är ju en hel del här inne som når EBD på billiga ekonomi, många av oss kommer nu åka mindre med sas och lägga pengarna hos andra bolag istället där man får mer tillbaka. Hur det kan vara bra för sas förstår jag inte.
 

Homer

Medlem
Nej, de som reser mycket i "höga" klasser (Plus, Business och flexibel ekonomi) kommer att få status. De stackarna som reser i tjänsten och måste välja billigaste biljetterna kommer inte få status även om de reser mycket.


Jodå, de kan ju kvalificera på antal segment.
Om SAS ville minska på antalet statusinnehavare skulle de även ändrat på detta.
 

squeezen

Medlem
Finns det någon uppfattning om plusgrade och dyrare priser/svårare få igenom det sedan intjäning sänkts så mycket? kan ju tänkas att i alla fall de som är medvetna vill undvika till varje pris att flyga T/R till asien eller USA för ynka 3-400 poäng...
 

Alexander P

Medlem
En bild säger mer än tusen ord...
 

Attachments

  • 5AE98AA7-66BE-4CFF-807E-AC0FE9136036.jpeg
    5AE98AA7-66BE-4CFF-807E-AC0FE9136036.jpeg
    54,1 KB · Visningar: 424
Toppen