Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Jag flög till Hongkong under jul/nyår och fick först nya poängnivån (2400p). Tre dagar senare trillade det in en "OnD:CPG-HKG FlightNr.965" med ytterligare 2100p. Jag behövde inte göra någonting och det funkade båda vägarna. Biljetten var bokad i somras.

Jag flög till Hongkong under jul/nyår och fick först nya poängnivån (2400p). Tre dagar senare trillade det in en "OnD:CPG-HKG FlightNr.965" med ytterligare 2100p. Jag behövde inte göra någonting och det funkade båda vägarna. Biljetten var bokad i somras.

Samma här (Det tog lång tid, men de kom till slut) men eftersom det är två separata transaktioner kan man se hur mycket poäng man borde fått om man bokat enligt de nya reglerna. Sorgligt :(

Nyfikenhetsmässigt, varför krediterar du inte till ett annat poäng inom Star Alliance? Segmentjakt?

Med mitt resmönster är det mer eller mindre omöjligt att nå status i ett annat program. Nu fick jag i detta fall ändå poäng enligt de gamla reglerna (Då resan var bokad i början av förra året) så det plus mina kreditkort ger mig EBG. Mina regelbundna resor inom Europa plus någon långresa i LH premium economy och så är jag EBD. Svårt att få ihop högsta status (Eller ens motsvarande EBG) hos något annat program utan väldigt mycket resor eller spend.

Med mitt resmönster är det mer eller mindre omöjligt att nå status i ett annat program. Nu fick jag i detta fall ändå poäng enligt de gamla reglerna (Då resan var bokad i början av förra året) så det plus mina kreditkort ger mig EBG. Mina regelbundna resor inom Europa plus någon långresa i LH premium economy och så är jag EBD. Svårt att få ihop högsta status (Eller ens motsvarande EBG) hos något annat program utan väldigt mycket resor eller spend.
Om det bara är Star Alliance Gold du är ute efter så kan Aegean vara ett alternativ, men tycker personligen att uppnår man EBG hos SAS så bör man behålla det för sin Lifetime Gold.

Tyvärr får man ju inte nyttjar förmånerna som EBG/EBD och sedan kreditera till annat program. Annars hade jag nog gjort så på mina GO-resor!
Inte på flygplatsen, men ombord kan man ju alltid visa kortet för att få EBD-dricka och skylla på att det måste blivit något fel.

Funkar det att klicka i "Jag vill inte tjäna poäng på denna resa" och sedan kreditera till annat bolag?
Det ska fungera utan problem, men du lär inte få dina förmåner på flygplatsen.

Toppen