Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Vad är egentligen problemet med poängintjäningen? Skaffa ett kreditkort istället för bitterhet i tidningen.

Elite+MC och så lite som en enda betald longhaul i plus i vissa fall så är vem som helst t o m EBG och kan flyga massor till riktigt bra priser numera med alla guldfördelar som loungetillgång och fast track. Erkänner att det tar emot psykologiskt att inte få poängbelöning efter en flygning men de fås mycket riktigt som SAS själva säger genom kreditkort och andra partners med god intjäning.

Jag anser att det bitvis är väl dåligt med poäng på ”vanliga” GO biljetter.
Jag tycker nog inte att man skall behöva nagelfara varenda bokning för att få rimligt med poäng. Där håller jag med föregående skribent.
Status borde ju uppnås via spend och lojalitet på flyg framför allt.

Dock så ska man ju inte glömma att Eurobonus drar in 1 miljard till SAS enligt dagens DI och troligen står kreditkorten för en hel del av den intäkten.

””– Jag vill poängtera att vi inte har försämrat resenärernas chanser att kvalificera sig till en högre nivå. Antalet flygningar för att nå silver och guld är fortfarande detsamma, säger hon.””

Ovanstående måste väl betraktas som direkt felaktigt?
Allt är relativt. De hade ju varit medlemmar i nästan 30 år. Det är definitivt mycket enklare att kvalificera sig nu än det varit under större delen av den perioden.

Det som definitivt har blivit svårare är att kvalifcera sig på billiga longhaul go. Men kuskade man go i skandinavien tex så har man väl alltid kvalificerat sig på segment och inte poäng.

””– Jag vill poängtera att vi inte har försämrat resenärernas chanser att kvalificera sig till en högre nivå. Antalet flygningar för att nå silver och guld är fortfarande detsamma, säger hon.””

Antal segment för att uppnå Silver/Guld har inte förändrats så vad är felaktigt?

Fel är det ju inte då 45 segment ger Guld.
Att man får mindre poäng nämner hon inget om. Och det är hon nog mycket försiktig med att inte nämna.

Men det går ju att köpa Go billjetter som ger mera poäng, men det kostar ju lite mera.

Det gäller som sagt för SAS att anpassa sig till verkligheten och där är det race to the bottom som gäller i det stora billig economy segmentet. Tidigare med högre priser och hög poängintjäning gjordes det stora förluster som sedan något år ersatts av vinster. De konkurrerar nu allt bättre och förnyar flottan med både NEO och A350! Detta gör mig väldigt glad som trogen livslång kund. :)

För oss som vill ha mer av det klassiska varma SAS finns fortsatt plus samtidigt som möjligheterna till FIRST-klassiga upplevelser för oss vanliga dödliga aldrig varit större iom intjäningsmöjligheterna numera inom eurobonus.

Antal segment för att uppnå Silver/Guld har inte förändrats så vad är felaktigt?

Jag tänkte på ”– Jag vill poängtera att vi inte har försämrat resenärernas chanser att kvalificera sig till en högre nivå”

Personligen har mina chanser att kvalificera mig till en högre nivå försämrats avservärt, pga minskad intjäning av baspoäng.

Jag tänkte på ”– Jag vill poängtera att vi inte har försämrat resenärernas chanser att kvalificera sig till en högre nivå”

Personligen har mina chanser att kvalificera mig till en högre nivå försämrats avservärt, pga minskad intjäning av baspoäng.
Min också, tyvärr. Det hon säger är lögn, men de flesta som läser denna artikel i tidningen ser säkert inte skillnad ändå. Typiskt informatör-snack.
Det var ju inte länge sedan de ändrade intjäningen senaste gången och precis när man lärt sig den så skall de på och ändra igen. Är som när det kommer en ny chef på jobbet så skall hen organisera om på nåt nytt fräckt sätt för det är det senaste, bla bla.

"SAS halverar värdet på eurobonuspoäng" vad är det för rubriksättning!? Blev ju livrädd, tog för givet att dom höjt priser på award resor till det dubbla eller något liknande.

Toppen