Senaste nytt

SAS Point Sharing

Xpressen

Medlem
Du måste vara medlem i 6 månader innan du kan lämna, det är alltså inte månader från det att du bestämmer dig för att lämna.

Nedan finns också information om vad som händer med poäng när man bokar av.

16B6E52F-8152-4850-B1A5-2F030DED2235.jpeg
 
Om man registrerar fru + alla barn så man har en gemensam pointsharegrupp med mig och bokar Sas PLUS Premium i Europa och tjänar 1500 poäng var, landar även statuspoängen på mig isåfall? (jagar guld)
 

Sir Lemon

Medlem
Han vill boka en resa nu och därför vill vi hitta bästa möjliga upplägg. Samtidigt som vi vill hålla poängen separat framgent. Kommer inte 80k återlämnas till min pappa i steg 4 när man avbokar?
Det måste vara något otroligt viktigt skäl, om ni inte istället kunde enas att vänta med att upplösa gruppen tills din far är klar med det initiala resandet. Om du upplever att du blir extremt förfördelad av ett akut upplösande av gruppen och ett sådants konsekvenser, men att de känns jätteviktigt att genomföra här och nu, kanske ni kan hitta ngt annat sätt att kompensera? Typ att han bokat en egen poängresa åt dig eller gör en monetär transaktion till din förmån?
 

Solomun

Medlem
Kan man boka separata resor med egna poäng om man är med i en point share, eller går det endast att göra bokningar åt hela gruppen?
 

Solomun

Medlem
Jag har idag 130k poäng och en 241. I sommar har jag ytterligare en 241. Jag vill åka på två resor. En med en vän för 130k+241 (bokat bara från mitt konto) och en med min sambo där hon använder sina 100k poäng och jag bara en 241.

Alt 1. Jag bokar idag resan för min vän och mig för 130k+241. Så fort jag får in min andra 241 (runt sommaren) startar jag en point share med min sambo där kommer jag kommer in rätt "nollad" och hon med sina 100k poäng. Vi bokar därefter vår resa.

Alt. 2 - Jag bokar en random resa för 130k som ska avbokas för att få 0 poäng på kontot , jag startar sedan en point share med min sambo där hon har 100k poäng och jag bara har min 241. Vi bokar en resa, efter 6 månader lämnar jag vår point share, avbokar min 130k resa och bokar en ny med min nya 241

Jag ser alt 1 som bättre då jag kan boka en resa redan nu och en i sommar när nästa 241 trillar in. Med alt 2 kan jag boka en resa runt maj när sambons poäng trillar in och måste sedan vänta till november innan jag inte är låst till point shsre och kan boka den andra resan. Tänker jag rätt? Är det något jag missat?
 
Toppen