Senaste nytt

SAS Point Sharing

intuition

Medlem
Fick det att fungera genom att "ändra" telefonnummer i min profil. Dvs uppdatera profilen till ett annat nummer för att sedan byta tillbaka. Det är alltså samma nummer som innan på samma format som innan, men kanske nummer-"ändringen" triggade något i pointsharing-gruppen så att den nu kan SMS:a mig.
 

chrisljo

Medlem
De poäng som är närmast att gå ut används först. Är du EBD och din vän inte så kommer garanterat han/hennes poäng användas först. När gruppen upplöses får ni tillbaka era egna poäng, men så länge ingen av er är EBD är det svårt att veta vems poäng som är vems förrän gruppen avslutas.

Min erfaring et at poeng brukes i den orden den ble opptjent, mistet akkurat 15 000 poeng fra en av kontoene i min family pool selv om 95%+ av poengene er på min EBD konto og det har vært gjort mange bookinger.
 

CoooC

Medlem
Hej alla Pointsharing-experter,

Jag har ett delikat problem. Har haft en Pointsharing-grupp med mina föräldrar sedan en tid tillbaka och nu vill vi bryta gruppen. Om vi har tolkat det rätt så kommer mina föräldrar att få med sig 80.000 poäng och jag kommer att få majoriteten av poängen. De vill senare i år boka en 2-4-1 för 2 personer till Nordamerika och behöver således 130.000 poäng. Finns det något sätt som dom kan få med sig mer än 80.000 poäng när vi bryter gruppen?
 
Hej alla Pointsharing-experter,

Jag har ett delikat problem. Har haft en Pointsharing-grupp med mina föräldrar sedan en tid tillbaka och nu vill vi bryta gruppen. Om vi har tolkat det rätt så kommer mina föräldrar att få med sig 80.000 poäng och jag kommer att få majoriteten av poängen. De vill senare i år boka en 2-4-1 för 2 personer till Nordamerika och behöver således 130.000 poäng. Finns det något sätt som dom kan få med sig mer än 80.000 poäng när vi bryter gruppen?

Nej dom kan bara få med sin de poäng dom har tjänat in. Men du kan ju boka en resa till dom.
 

CoooC

Medlem
Nej dom kan bara få med sin de poäng dom har tjänat in. Men du kan ju boka en resa till dom.

Tack Mattias, så långt är jag med. Men jag skulle vilja hitta ett sätt att överföra cirka 50.000 poäng till dom utan att betala merkostnaden.

Vad händer om vi gör följande:
1. Bokar en award för 50.000 poäng till min pappa (det är mina poäng som är äldst som kommer att användas)
2. Bryter gruppen
3. Avbokar pappas resa

Vem får poängen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

r.bjork

Medlem
Tack Mattias, så långt är jag med. Men jag skulle vilja hitta ett sätt att överföra cirka 50.000 poäng till dom utan att betala merkostnaden.

Vad händer om vi gör följande:
1. Bokar en award för 50.000 poäng till min pappa (det är mina poäng som är äldst som kommer att användas)
2. Bryter gruppen
3. Avbokar pappas resa

Vem får poängen?

Poängen går tillbaka till dig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tack Mattias, så långt är jag med. Men jag skulle vilja hitta ett sätt att överföra cirka 50.000 poäng till dom utan att betala merkostnaden.

Vad händer om vi gör följande:
1. Bokar en award för 50.000 poäng till min pappa (det är mina poäng som är äldst som kommer att användas)
2. Bryter gruppen
3. Avbokar pappas resa

Vem får poängen?

Du som har bokat resan får tillbaka poängen.
 

henke12

Medlem
Tack Mattias, så långt är jag med. Men jag skulle vilja hitta ett sätt att överföra cirka 50.000 poäng till dom utan att betala merkostnaden.

Vad händer om vi gör följande:
1. Bokar en award för 50.000 poäng till min pappa (det är mina poäng som är äldst som kommer att användas)
2. Bryter gruppen
3. Avbokar pappas resa

Vem får poängen?
Kan du inte vänta och bryta gruppen tills pappan bokat sin 2-4-1?
 
Toppen