Senaste nytt

SAS Point Sharing

CoooC

Medlem
Varför är det brådska att han ska lämna? Detta kanske kan funka om

1. Boka en resa till pappa. 130k)
2. Boka en resa till dig (som täcker hans 80k)
3. Kasta ut pappa.
4. Avboka resan i steg 2.

Han vill boka en resa nu och därför vill vi hitta bästa möjliga upplägg. Samtidigt som vi vill hålla poängen separat framgent. Kommer inte 80k återlämnas till min pappa i steg 4 när man avbokar?
 
Han vill boka en resa nu och därför vill vi hitta bästa möjliga upplägg. Samtidigt som vi vill hålla poängen separat framgent. Kommer inte 80k återlämnas till min pappa i steg 4 när man avbokar?

Oklart, jag har inte testat.

Hur många poäng är det kvar innan hans poäng börjar användas, efter att du bokat en resa åt honom för 130’ poäng?
 

CoooC

Medlem
Oklart, jag har inte testat.

Hur många poäng är det kvar innan hans poäng börjar användas, efter att du bokat en resa åt honom för 130’ poäng?
Poängen ligger med lite blandade utgångsdatum men pappas stora bulk ligger efter cirka 130k +350k poäng.

Funderade på att boka en riktigt dyr poängresa för 2 personer utan voucher och "bränna" mina första 400-500k poäng, sedan boka farsans resa med hans 80k poäng plus lite till och sedan avboka den första resan men tror det blir lite för omständigt. Inte ens säkert att jag hittar en sådan resa.

Vi får bita i det sura äpplet och föra över lite poäng för 50kr/1000 poäng.
 

r.bjork

Medlem
Så här kan det exempelvis se ut vid avbokad resa. Bokades av familjemedlem och bokades sedan av efter att personen lämnat gruppen.

e228a4e24e5307c5dd64b439bc2a3a4a.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

CoooC

Medlem
Så här kan det exempelvis se ut vid avbokad resa. Bokades av familjemedlem och bokades sedan av efter att personen lämnat gruppen.

e228a4e24e5307c5dd64b439bc2a3a4a.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack! Verkar som att poängen fördelas rättvist baserat på vem som faktiskt "ägde" dom och inte vem som står på biljetten. :)
 

r.bjork

Medlem
Precis! Hade varit trevligt med någon funktion som gjorde att poängen gick tillbaka till den som bokat resan, om man ville det. Det skulle väl dock innebära att färre personer skickar poäng mellan varandra :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

palmen

Moderator
Precis! Hade varit trevligt med någon funktion som gjorde att poängen gick tillbaka till den som bokat resan, om man ville det. Det skulle väl dock innebära att färre personer skickar poäng mellan varandra :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det skulle ju indirekt innebära att det blev gratis att flytta poäng mellan konton. SAS tjänar bra med pengar när folk betalar för detta, och det näst bästa är att poängerna går ut i datum, istället för att någon dammsuger upp alla småslattar. Skulle enkelt gå att flytta in miljontals poäng till ett konto om det fungerade på det sättet, och det är nog inte sas så intresserade av.
 

r.bjork

Medlem
Det skulle ju indirekt innebära att det blev gratis att flytta poäng mellan konton. SAS tjänar bra med pengar när folk betalar för detta, och det näst bästa är att poängerna går ut i datum, istället för att någon dammsuger upp alla småslattar. Skulle enkelt gå att flytta in miljontals poäng till ett konto om det fungerade på det sättet, och det är nog inte sas så intresserade av.

Dåligt formulerat av mig, indirekt det jag menade med att folk inte skickar poäng mellan varandra :)
 
Det skulle ju indirekt innebära att det blev gratis att flytta poäng mellan konton. SAS tjänar bra med pengar när folk betalar för detta, och det näst bästa är att poängerna går ut i datum, istället för att någon dammsuger upp alla småslattar. Skulle enkelt gå att flytta in miljontals poäng till ett konto om det fungerade på det sättet, och det är nog inte sas så intresserade av.
Enkelt och enkelt, är det inte sex månaders karantän på att gå ur grupper?
 
Toppen