Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Facken har ju länge hintat om att det kan bli "kaos" nu i vår. Tittar man tidigare år har de ju ofta valt att strejka vid storhelger eller tider vid stora event för maximal genomslagskraft och skada.
Om det blir strejk så ligger ju påsk eller valborg troligtvis väldigt högt upp på listan över tänkbar start på strejk.

Precis så jag tänker. Om man skulle sammanfatta förra strejken utifrån utsikterna att det löser sig genom ombokning - vad skulle ni säga blev det samlade genomsnittliga intrycket?

Precis så jag tänker. Om man skulle sammanfatta förra strejken utifrån utsikterna att det löser sig genom ombokning - vad skulle ni säga blev det samlade genomsnittliga intrycket?
Menar du för resenärerna? Då skulle jag säga att de skött det bra, ivf min personliga erfarenhet. Visst telefonköer och kanske problem om man råkar ha en flight precis på deadline (brukar ju förhandla till sista sekund så förbereder ju inte mycket) men fram kommer man.

Ja precis! Köpte lägenhet i Spanien 1 feb. Nyproduktion. Måste verkligen dit i påsk. Kan man sitta lugnt i båten alltså och oavsett strejk räkna med att komma fram?
Jag skulle säga det men visst går de ut i strejk precis till påsken lär ju trycket vara stort på just Spanien med allt vad det innebär.

Ja precis! Köpte lägenhet i Spanien 1 feb. Nyproduktion. Måste verkligen dit i påsk. Kan man sitta lugnt i båten alltså och oavsett strejk räkna med att komma fram?
Vi sitter i samma båt, har också ett lägenhetsköp som måste hanteras… Jag befann mig f.ö. i Spanien vid förra pilotstrejken och blev fast en vecka pga att det helt enkelt var omöjligt att hitta flyg hem. Vis av den erfarenheten skulle jag inte räkna med att få hjälp från SAS utan faktiskt själv i god tid boka alternativ (lite dyrare men måste man åka så måste man åka…). Lycka till!

Grattis @V. Sifuentes

Knepigt. Vi vet ju faktiskt inte om det ens blir någon strejk. Mycket svårt att veta hur man ska bete sig…
Tack! Och detsamma Inte helt fel med en liten tillflyktsort utomlands!

Du har helt rätt och blir det strejk känns det mest sannolikt att det antingen blir i samband med att avtalen upphör att gälla alternativt direkt i samband med påsk…Jag har faktiskt backup-bokat avbokningsbara biljetter med Norwegian bara för att vara på den säkra sidan…Vi håller tummarna!

Toppen