Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Först och främst så har du ca två månader på dig enligt praxis, så söla inte för länge.

Du kan begära allt i samma. Jag hade för enkelhetens skull mailat gällande poängen till EB-retro och skickat det andra i ett claim.
Vi skickade först in ett vanligt förseningsclaim för ersättning av kvitton osv. och sedan ett separat för nedgraderingen och tur var väl det för vi fick ingen kommentar gällande nedgradering i första ärendet. Vi svarade på första ärendet och ställde fråga gällande ersättning av förseningen och fick standardsvaret att de ej ersätter pga. strejk.

Fick 3000 EB poäng för nedgradering från plus till ekonomi intra Europa. Alltid något men nog hade jag förväntat mig det dubbla.

@Jönsson du har åtminstone fått något. Som EBG hade jag förväntat mig ett svar nu då det har gått sju veckor på torsdag. Jag ligger ute med femsiffrigt belopp så börjar bli en aning irriterad faktiskt.

Det blir Lufthansa tillsvidare av princip (förutom bonusbiljetter). Jag behöver en MR också för EBD och har hittat en del intressanta alternativ i D-klass intra europe jag förmodligen slår till på inom kort.

När var returresan? Jag hade liknande men var tvungen att vänta tills hela resan var genomförd, sedan gick det på en halvdag. Iof diamond och kanske tur med den som tog ärendet men fick ivf runt 4' för Eko istället för PLUS ARN-ORD.

Det var bara en enkelresa, tog mig tillbaka landvägen.

Skickade dock inte in meddetsamma utan der dröjde någon vecka. Men idag så har jag bollat mail fram och tillbaka flera gånger eftersom man bara får mallsvar.

Skickade in till ebretro idag med, det var inga problem alls. Tog bara några timmar så hade jag ett gäng fräscha poäng på kontot.

Såg idag på senaste (digitala) pappersfakturan från Amex att jag efter 2 månaders väntan till slut fått tillbaka pengarna från SAS för min inställda flight under strejken. Denna återbetalning syns dock inte på Amex hemsida så jag höll på att missa det.

Först nu kan jag alltså enligt tidigare instruktioner från SAS kundtjänst begära mellanskillnaden för min ersättningsbiljett med Norwegian. Hjulen maler långsamt...

Såg idag på senaste (digitala) pappersfakturan från Amex att jag efter 2 månaders väntan till slut fått tillbaka pengarna från SAS för min inställda flight under strejken. Denna återbetalning syns dock inte på Amex hemsida så jag höll på att missa det.

Först nu kan jag alltså enligt tidigare instruktioner från SAS kundtjänst begära mellanskillnaden för min ersättningsbiljett med Norwegian. Hjulen maler långsamt...
Och de sista pengarna kom in redan idag (efter ny påstötning). Till slut så!

Toppen