Airbuspilot
Medlem
Värre är att missa spärrhöjder eller kursangivelser. Har varit med om det många ggr genom 40 år.
Riskerna ökar med sämre avtal, så enkelt är det.
Jag förstår inte varför tröttheten blir större vid mixed?Suttit i Jumpseat ett par gånger främst på Long haul och just landningarna och starter är de mest intressanta. Sett en del småmisstag som gjorts här och där. Inga förödande men ja på grund av trötthet garanterat. Man flög säkert 4-5 min efter takeoff ut från EWR med landningsställen fullt utfällda bland annat....
Sträckan sfo-fra var i premium Economy men fra-arn blev Economy med Lufthansa? Sträckan fra-arn blev du nedgraderad på med andra ord så då ska du få ersättning, 30 % av biljettpriset om jag fattat rätt. Vet dock ej vad som gäller när det är award. Åkte du med sas till sfo?Min hemresa från San Francisco blev ombokad till Lufthansa samma dag och var ursprungligen en bonusresa i SAS Plus. Från Frankfurt blev det Economy. Har jag rätt till någon kompensation från SAS?
Hade inte tillgång till wifi varken på utresan eller hemresan.
Sträckan sfo-fra var i premium Economy men fra-arn blev Economy med Lufthansa? Sträckan fra-arn blev du nedgraderad på med andra ord så då ska du få ersättning, 30 % av biljettpriset om jag fattat rätt. Vet dock ej vad som gäller när det är award. Åkte du med sas till sfo?
Jag själv är i samma sits, blev ombokad från arn-ord med sas business Award till arn-fra-ord. Blev nedgraderad vid gaten på Arlanda till Economy. Har claimat till sas men de menar att det ju står business class på både boarding pass samt bokningsbekräftelsen så jag har lite svårt att bevisa det hela.
Du bör kunna få 3000 Eurobonuspoäng för avsaknad av wifi. Det fick jag för min flight hem med LOT Polish.
Jag förstår inte varför tröttheten blir större vid mixed?
Aha! Sas har inget med det att göra alltså? Låter ju ändå ganska logiskt. Konstigt bara att sas agenten inte sagt något om det på 4 vändande mail. Du har ingen aning om hur Lufthansa ersätter en nedgraderingen på en sas bonusresa?OT, men om du blir nedgraderad i gate så ska du vända dig till utförande flygbolag.