Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

NotRyan

Medlem
Ja, piloterna får nog ses som ganska klara vinnare. Visst de fick inte sina 13-25% men det trodde de nog knappt själva. I övrigt har de ju mer eller mindre bestämt hur bolaget ska bedriva sin verksamhet framöver. Tidigt än så länge och lite har ju hittills sagts men känslan är inte att allt det här har gett någon egentlig ökad förståelse för varandra vilket nog skulle vara bra för framtiden.
Dom fick 11,5% över tre år vilket får betecknas som riktigt bra ändå...
 

Vera

Medlem
Summering? SAS kommer att ha en urusel ekonomi för överskådlig tid. 2022 löper detta avtal ut och ny strejk. Kan ana att VDn kanske då lämnat. Lifetime Gold har fått en ny innebörd. Denna konflikt har skadat SAS ordentligt. 9500 kollegor missar sin bonus om 10000 kr vardera.
Även om aktien rusat nu blir det inget kul bokslut. Vet att jag missat massor. Inte mina hjältar dessa piloter. Nu ett dygns resa till västkusten med STAR.
 

palmen

Moderator
Summering? SAS kommer att ha en urusel ekonomi för överskådlig tid. 2022 löper detta avtal ut och ny strejk. Kan ana att VDn kanske då lämnat. Lifetime Gold har fått en ny innebörd. Denna konflikt har skadat SAS ordentligt. 9500 kollegor missar sin bonus om 10000 kr vardera.
Även om aktien rusat nu blir det inget kul bokslut. Vet att jag missat massor. Inte mina hjältar dessa piloter. Nu ett dygns resa till västkusten med STAR.
Så bonusen har dragits in för alla?
 

Sebastian.k

Medlem
Nu återstår att se hur detta kommer att påverka eurobonus kunderna och övrigt sas kundsegment.

Den kortsiktiga förlusten och höjda intäkten för piloterna framöver.

Vad kan vi förvänta oss...?
 

aldrighemma

Medlem
Vad kan vi förvänta oss...?
Mer besparingar är nog det korta svaret...

Kortsiktigt så kommer vi säkert få se en aktiv marknadsföring med reor osv, som redan många förespått. Men den bestående förändringen blir nog besparingar, och så mycket utflaggning till Irland som nu avtalet tillåter.
 
Toppen