M.K skrev:Fortsatt går min flight imorgon, direktflyg med en -700. Check in klar så bara vänta. Det måste sitta många som mig och bara vänta överallt i Europa och världen. Tröttsamt.Klicka för att utvidga...
imartin skrev:Vill inte förstöra ditt hopp men jag kunde också checka in på ett flyg som redan typ var säkert att bli inställt, och som sedan också blev inställt. Tror att att kunna checka in betyder ingenting i den nuvarande situationen. Men jag håller tummarna.Klicka för att utvidga...
Vad fick du för sträcka/bytesflygplats?M.K skrev:Äntligen något positivt! Nu blev jag till sist ombokad till annat bolag i *A och får åka hem i övermorgon. Dock nedgraderad men agenten uppmanade mig att söka ersättning även för detta. Skönt att äntligen ha en säker hemresa!Klicka för att utvidga...
Misstänker att det är av samma anledningar som att Michael O'Leary är så rädd för fackorganisationer.IAMMA skrev:Med risk för OT, men hur kommer det sig att så många piloter är fackligt anslutna? Sjuk siffra minst sagt.Klicka för att utvidga...
IAMMA skrev:Med risk för OT, men hur kommer det sig att så många piloter är fackligt anslutna? Sjuk siffra minst sagt.Klicka för att utvidga...
Det är normalt, plus är en uppsminkad ekonomiprodukt. Vid normala omständigheter så utgår EG261 kompensation för sådan nedgraderingDoctor-X skrev:Är det verkligen rimligt att SAS inte bokar om en från SAS PLUS till Business med Lufthansa?Blev ombokad från ARN-NCE, bokningsklass A, SAS tillARN-FRA-NCE, bokningsklass H, Lufthansa.Man har betalat för en premiumprodukt och får basprodukten.Klicka för att utvidga...
Jag tror i detta läge man får vara ganska glad om man kommer dit man ska och du kan säkert claima mellanskillnaden. Det skulle jag verkligen inte hetsa upp mig om alls i detta mycket extrema läge.Doctor-X skrev:Är det verkligen rimligt att SAS inte bokar om en från SAS PLUS till Business med Lufthansa?Blev ombokad från ARN-NCE, bokningsklass A, SAS tillARN-FRA-NCE, bokningsklass H, Lufthansa.Man har betalat för en premiumprodukt och får basprodukten.Klicka för att utvidga...
Det är säkert något man kan tjafsa om. Strikt taget så är SAS Plus "premium economy" och lufthansa har inte "premium economy". Och det är ju definitivt inte lika premium som Business.Doctor-X skrev:Är det verkligen rimligt att SAS inte bokar om en från SAS PLUS till Business med Lufthansa?Blev ombokad från ARN-NCE, bokningsklass A, SAS tillARN-FRA-NCE, bokningsklass H, Lufthansa.Man har betalat för en premiumprodukt och får basprodukten.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Det är säkert något man kan tjafsa om. Strikt taget så är SAS Plus "premium economy" och lufthansa har inte "premium economy". Och det är ju definitivt inte lika premium som Business.Frågan är hur rakt det mappas-- om man är bokad i en av de dyrare Plus-klasserna, hamnar man i business då?Men man borde kunna begära kompensation för nedgradering enligt EU-regler. Däremot lär man garanterat få tjafsa en hel del, de kommer inte släppa till det enkelt.Klicka för att utvidga...