Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Som sagt betonade agenten faktiskt två gånger att jag ska söka ersättning för nedgraderingen då de inte erbjuder premium economy som SAS.

Jag fick ersättning för en nedgradering SAS PLUS -> Lufthansa Ekonomi för några år sedan
kommer inte ihåg med hur mycket, men det var faktiskt betydligt mer än jag förväntat mig.

Jag fick ersättning för en nedgradering SAS PLUS -> Lufthansa Ekonomi för några år sedan
kommer inte ihåg med hur mycket, men det var faktiskt betydligt mer än jag förväntat mig.
Samma här, 250€

Samt att jag tjatade till mig de ursprungliga poängen. Men då var det inte strejk

• Gilla
Reactions: Gus
Att inte få flyga Lufthansa Business class ARN-FRA är ingen större förlust tyvärr, tycker jag. Maten är usel ombord och jag sover mig hellre igenom hela flighten längst bak i economy. Väl framme kan man mumsa i Senatorloungen istället, om man är EBG.

Problemet är väl att man har flera produkter som är helt olika men med samma namn. En på inrikes/Skandinavien, en på Europa och en på longhaul. Och så en annan på vissa Europa destinationer osv.

100% medhåll! Inom Europa så är det verkligen motsvarande premium economy. Ser man reklamen som SAS gör för Plus på sin hemsida med bilder och sedan bokar en sådan biljett ner till LHR blir man kanske besviken med förväntningarna :)

Är bokad på SK531 imorgon ARN-LHR med SAS Irland.. fick precis ett SMS av SAS och innan jag lyckades läsa korrekt vad det stod så var pulsen hög, men det bekräftade att SK531 *inte* är påverkad av strejken och kommer att gå som vanligt även imorgon.

Exakt sådan var min reaktion för samma flight.

Toppen