Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Och nu flyger LN-RPN som också stått stilla i 5 dagar SK7525 charter, Trondheim - Alicante. Två 737or m.a.o. påväg till ALC från Norge.

Y är ekonomi med 100% poängintjäning. Vet dock inte hur mycket EB-poäng ARN-VIE-TXL generar. Frågade du hur det blir med de baspoäng du borde fått via SAS trots att flygningen inte var inställd när du bokades om? Reglerna verkar ju ganska tydliga att är det inte inställt = inga eurobonuspoäng från original flighten med SAS

Jag frågade bara hur det ser ut i hans system, då sa han att den kommer att bli inställd. Så jag vet inte hur det blir med poängen där, kan kanske blir svårt att få igen dom. Fick mitt första ben struket igår mellan Luleå och ARN. Så där borde jag få orginalpoäng iaf.

Nu är det tillbaka igen
Teoretiskt borde ju 25% av planen gå om 1 av 4 körs av icke strejkande piloter, typ Ireland etc. Kanske en parallell process som pågått. Ja jag ser att många är uppe kanske över för den här gången? I listan står att planen går men söker man på flight så står det inställd om strejk. Så teknik sannolikt

Last edited:
Känns osannolikt att det skulle dyka upp som uppdatering av vilka flyg som ställts in och inte som en notering i rutan längst upp på sidan och inte minst som en press release. Känns tyvärr som mångdubbelt mer sannolikt att det är tekniskt fel. Särskilt med den historik som siten har för att vara tekniskt stabil...

Toppen