Om de nu vill ha jobb i framtiden med skandinaviska villkor (vilka de ju iofs verkar missnöjda med) så undrar man ju varför de försöker driva SAS i konkurs.Nu går kabinfacket officiellt ut och stödjer pilotstrejken.
![]()
Om de nu vill ha jobb i framtiden med skandinaviska villkor (vilka de ju iofs verkar missnöjda med) så undrar man ju varför de försöker driva SAS i konkurs.Nu går kabinfacket officiellt ut och stödjer pilotstrejken.
![]()
På vilket sätt är det inte tvärnit nu?Får de sympati från Bagage och Fuling facken så är det tvärnit.
Ful fack är precis min åsiktår de sympati från Bagage och Fuling facken så är det tvärnit.
45 SAS flighter görs idag från CPH!På vilket sätt är det inte tvärnit nu?
Mer eller mindre avrundningsfel45 SAS flighter görs idag från CPH!
Lørdag: SAS gennemfører halvdelen af CPH-afgange - CHECK-IN.dk
Dom har ju tack och lov kvar 30% kapacitet genom wetlease och SAS Irland. Om SAS överlever strejken så kommer helt säkert denna siffra öka markant....45 SAS flighter görs idag från CPH!
Lørdag: SAS gennemfører halvdelen af CPH-afgange - CHECK-IN.dk
Fast dom tycker ju inte alls det är för högt, då dom betalar detta idag. Vad ledningen verkar motsätta sig är att grundlönen ska öka med 13%.Lön eller + statliga kostnader?
Det kränkande är att man drar in statliga kostnader som man normalt aldrig gör utan detta är bara att "plussa på".
Om nu Rickard Gustavsson tycker att t ex statliga traktamente är för högt (då vissa i SAS tjänar pengar på det dvs om man nu inte räknar utläggen...) så får han väl sparka in Magdalena Anderssons dörr och säga att det är för högt..
Som sagt är jag inte anställd i SAS men jag försöker få en mer nyanserad bild på vad som händer.
Vi har haft ett antal....SAS strejker och alla ogillar dem förstås sedan BC bildades och det har nästan alltid blivit hatiska drev av det.
Jag har delvis tagit/fått offerkoftan på mig vilket är ok när jag har tid och förklara min bild på strejken vilket INTE är densamma som SPG bild på den.