mha321
Medlem
Fast det är väl ungefär lika kränkande från båda håll isåfall? Piloterna har ju inte heller redovisat vad lönen faktiskt är..Precis, det är rätt redovisning att det finns ett fåtal piloter som lyckats komma upp i den gruppen.
Men det är trist (även för mig som utomstående) men med lite insikt i FD/CC arbete är nästan kränkande hur SAS blandar och ger.
Jag har fortfarande inte sett vad som är snittlönen från SAS sida gällande piloter utan man blandar lön med kostnader etc och därefter lägger på %.
Det är helt klart att båda sidor spelar väldigt fult. På lång sikt är det nog helt kört. På kort sikt kommer ena sidan att vika ner sig och gå med på ett avtal som de sedan inte kommer vilja (piloterna) eller kunna (sas) leva med beroende på vilken sida som viker ner sig. Och så blir det samma sväng igen om ett år eller max två.
Antagligen bättre att "riva av plåstret". Lägg ner SAS Skandinavien som operatör och fortsätt endast med underleverantörer med wetlease och helt utan egen trafik i moderbolaget. Det är väl det som funkar minst dåligt i LCC-världen. Då vet man åtminstone vad man får.