Men kan misstänka något i stil med att de står som inställda vad gäller att boka om till dem. Så att folk inte bokas om till dem och sedan får boka om en gång till.Kom fram till kundtjänst efter 5,5h... bokade om min fru som flyger imorgon till Helsingfors. Jag har min utresa på torsdag och vi åker hem tillsammans på söndag den 5 maj.
Agenten som jag pratade med uppgav att mitt flyg på torsdag redan var inställt samt att flygen hem för oss både på söndag var inställt i hennes system.
Lyckades boka om med cityjet samma dagar som planerat. Bara lite ändrade avgångstider. Det intressanta är att agenten berättade att alla flyg tom 5 maj är inställda i deras system. Värt att tänka på om man vill vara proaktiv.
De vill inte ha för många i kö till telefonslussen. En dag i taget ställs in. .SAS är sega med att trycka på cancel-knappen ..har fortfarande inte ställt in tex SK998 avgång från PVG imorn söndag 28/4 från PVG fastän ditflyget är inställt sedan igår...vad tänker dom?![]()
Åtminstone en av alla ska på dejt med undertecknad ikväll.Vad gör kabinpersonalen som inte flyger?
SAS har flyttat fram datumet till 1a maj nu för fri ombokning.
Flyget måste först bli inställt för att man ska kunna ombokas till ett annat bolag, korrekt? Tänker om jag redan nu kan ändra min flight den 1 maj till något annat - men gissar på att jag måste vänta på inställt sms:et.
Snart natt här och folk borde väl få veta innan dom går och lägger sig att flyget inte kommer att gå imorn förmiddag alls...De vill inte ha för många i kö till telefonslussen. En dag i taget ställs in. .
Åtminstone en av alla ska på dejt med undertecknad ikväll.![]()