Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

När ska dom ställa söndagsflightherna? Väntar på röd flagg arlanda-chicago så att resebyrån kan börja agera

• Gilla
Reactions: Gus
Reflektionen efter att ha lyssnat på inslagen är att Rickard Gustafson är duktig på att hantera media och låter alltid trovärdig. Tycket faktiskt också att SAS förhandlingsrepresentant gav ett trovärdigt intryck, kanske för att han är skåning. ;)

Tyvärr så tycker jag inte att piloterna klarade sig lika bra, han kändes inte lika övertygande.

Jag tycker också att flygjournalisten i första programmet gjorde en tydlig beskrivning av läget genom att förklara varför vissa saker är som de är. Hans bild av situationen var ju faktiskt också väldigt lik SAS bild. Det stärkte ju inte heller piloternas aktier hos mig.
Håller med! Är inte på piloternas sida i denna konflikt!

Vad gör kabinpersonalen som inte flyger?

Piloternas agenda är kanske att SAS ska hamna i bankrutt så LH tar över och säkrar mera förmånliga avtal:..? Jag tror i så fall SAS blir ett lågkostnadsbolag a la Brussels/Germanwings och där har inte piloterna LH nivåer....

Kan berätta att kabinpersonalen på långlinjedestinationerna än så länge är kvar på dessa ställen. Piloterna vet jag inte. Pratade med en som känner några på SAS. :)

Hoppas att trafiken kommer igång snart! Tredje dagen imorgon, många som drabbas :(

Piloterna är också kvar på destination, pratat med en pilot

Vad gör kabinpersonalen som inte flyger?

Piloternas agenda är kanske att SAS ska hamna i bankrutt så LH tar över och säkrar mera förmånliga avtal:..? Jag tror i så fall SAS blir ett lågkostnadsbolag a la Brussels/Germanwings och där har inte piloterna LH nivåer....

Vissa jobbar på marken på Arlanda, andra har standby och vissa är kvar på hotellen i väntan på att trafiken ska komma igång.

Spontant tror jag att pilotfackens strjekkassor tar slut innan SAS kassa tar slut.

Toppen