Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Gus

Medlem
Okej, senaste nytt. Kom fram efter 1 minut. Förklarade att mitt plan till ord blivit inställt och efter 3 minuter hade agenten bokat om mig till Lufthansa imorgon kl 6.20. :cool::):D Inget snack alls om att det var en awardresa. Väntar nu bara på biljettering men allt ser lovande ut än så länge.

HELT GALET att man ska behöva kämpa för något som ska vara självklart!? Tack och lov att det finns några kompetenta agenter på SAS! :)
 

Jainzar

Medlem
På riktigt? Fick du kämpa mycket för det? Det är ju tom inte ens alliansen! Skönt för dig men irriterande att de behandlar alla olika.
På riktigt. Det var helt enkelt. Jag sade att jag skulle villja har flyg AY123 och AY234 och hon sade att där finns lediga platser kvar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Minna

Medlem
Okej, senaste nytt. Kom fram efter 1 minut. Förklarade att mitt plan till ord blivit inställt och efter 3 minuter hade agenten bokat om mig till Lufthansa imorgon kl 6.20. :cool::):D Inget snack alls om att det var en awardresa. Väntar nu bara på biljettering men allt ser lovande ut än så länge.

HELT GALET att man ska behöva kämpa för något som ska vara självklart!? Tack och lov att det finns några kompetenta agenter på SAS! :)

Grymt!!

Så agent 1 du pratade med tidigare idag sa att det inte gick boka om award till revenue men agenten du fick prata nyss med sa att det inte var några konstigheter alls?
 

Vojago

Medlem
Skillnaden ligger i att läkeriet gör det av konservatism och självuppfyllande av sin egna övertro på sin kompetens.

Ett mycket märkligt uttalande som inte alls hör hemma i den här tråden. Det finns all anledning att kritisera svensk hälso- och sjukvård och det kan vara intressant att diskutera läkarnas ersättningssystem men jag skulle rekommendera ett annat forum för det. Och gärna i en annan ton och med konkreta fakta som visar att du är insatt i det du skriver om.
 
Ett mycket märkligt uttalande som inte alls hör hemma i den här tråden. Det finns all anledning att kritisera svensk hälso- och sjukvård och det kan vara intressant att diskutera läkarnas ersättningssystem men jag skulle rekommendera ett annat forum för det. Och gärna i en annan ton och med konkreta fakta som visar att du är insatt i det du skriver om.
Låg retorik på den.
Socialstyrelsen har faktan. Fritt att gå in.
Slut OT
 

mha321

Medlem
Så nu tar jag fram mina ”reserv biljetter” med AF och då avgång kl 09:55 istället för 13:25. Nu antar jag att SAS inte heller kan bråka om mellanskillnaden mellan SAS Plus och AF Business...?
Det kan de säkert, eftersom Plus är Ekonomi. Om de gör det i praktiken återstår att se, och beror nog på vad den faktiska kostnadsskillnaden är.
 

toer00

Medlem
Det kan de säkert, eftersom Plus är Ekonomi. Om de gör det i praktiken återstår att se, och beror nog på vad den faktiska kostnadsskillnaden är.

Dock så imorse så var en Y-klass med AF dyrare än den I-klass jag bokade förra veckan... Även då (förra veckan) så var det bara C,D,I (Alla business)och Y (ekonomi) som fanns. Vilket innebar att I (business) faktisk var billigast...
 
Skulle flyga sk946 ORD - ARN idag men blev ombokad till Lufthansa och anländer drygt 5 timmar senare.

Är alla former av ersättning bara att glömma?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen