Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Jag blev själv positivt överraskad över hur smärtfritt detta gick. Skulle flyga BGO - OSL - ARN - TKU idag. Kom igenom till kundtjänst på cirka 5min (EBS), och 5 min senare var jag ombokad via BLL istället för OSL. Okej, kommer hem med sena kvällsflyget istället för det lite mer rimliga kvällsflyget, men det får man leva med idag. Måste säga, bra jobbat SAS åtminstone i detta fall!
Detta var en betald biljett med pengar?

Har pratat i 45 minuter med en handläggare nu. Jag hänvisade honom till foldern https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/travel-info/eu-passenger-rights-en.pdf men han sa att den endast gäller om man flyger INOM eu :D. Jag fick i över tio minuters tid hjälpa honom att hitta foldern via google. Känns verkligen seriöst att vi kunder ska hjälpa de anställda hitta informationen som de ska kunna. Vidare sa agenten att jag inte kommer bli ersatt för vårt hotell imorgon.

Vi kunde bli ombokade med air china, 19 tinmars resa. Men då ankommer vi söndag och det går inte. Det hade varit rätt nice om man inte hade haft familj och jobb att ta hänsyn till.
Kom nu ihåg att SAS antagligen slängt in all personal som de har under anställningskontrakt för att hjälpa till så ha lite fördragsamhet med att alla inte har full koll.

Hej Om jag har en bokning via företages resebyrå med Lufthansa codeshare flight med SAS på första benet. Vem har ansvarig för bokningen? Lufthansa eller SAS?

Du bör väl i första hand kontakta resebyrån för ombokning, då de äger biljetten. I andra hand borde det bli Lufthansa om den är utställd på deras biljetnummer, exempelvis 220-.

skulle boka om för en vän. Körde vanliga numret för kundtjänst och kom fram på 2min. Väldigt smidig process. Flyget var ARN-SPU imorgon. ombokad till ARN-VIE-SPU.

Toppen