Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Kom fram till vanliga kundtjänst nu. Var som att tala med en vägg. Han sa att det måste finnas bonusbiljetter för att få åka iväg. Ska till Chicago imorgon och första flight var på måndag. Men vi har barnvakt, ledigt från jobb och hotell bokat imorgon! Extremt irriterad att sas behandlar sina kunder såhär!! :mad:

Samma info jag fick då med andra ord... sinnessjukt!

• Gilla
Reactions: Gus
Jag hänvisade honom till sas manifest där det står att bussbiljetter ska behandlas likvärdigt. Men det lyssnande han inte på.

Kom fram till vanliga kundtjänst nu. Var som att tala med en vägg. Han sa att det måste finnas bonusbiljetter för att få åka iväg. Ska till Chicago imorgon och första flight var på måndag. Men vi har barnvakt, ledigt från jobb och hotell bokat imorgon! Extremt irriterad att sas behandlar sina kunder såhär!! :mad:
Var din flight till ORD inställd vid tidpunkten för samtalet?

Är det någon som fått en bonusbiljett ombokad till revenuebiljett? Jag sitter i telefon nu. Killen ska prata med sin "mentor".

Var award i C men fick bägge flighterna i Y nu enligt appen med LOT så vanlig revenue men ger säkert inte många poäng. Bryr mig såklart mest om att komma fram så nöjd ändå. Ankommer dock många timmar försenad men snackade med Amex plat som ger upp till 2k i i ersättning för mat/dryck samt taxi till/från flygplatsen (efter förhandling) där vi har en lång mellanlandning.

I allt som är väsentligt i detta sammanhang är ju bonusbiljetter precis som betalda biljetter. Skillnaden är ju att den valuta du betalat med är poäng istället för SEK, NOK etc. Således kan jag tycka att det inte ska spela ngn roll när flyget väl är inställt. Har själv blivit ombokad på Lufthansa när SAS ställde in från Boston. Fick då dessutom 600 EUR utan knot.

Vi har blivit ombokade, i stället för inställda ARN-SPU i SAS Go (U-klass) till ARN-WAW-VIE-SPU (Y-klass). Innebär det att vi fått oss en uppgradering som plåster på såren?

Skönt att läsa att några av er lyckats boka om trots att flighten inte varit inställd. Jag ska försöka boka om min hemresa den 1 maj. Kanske är för tidigt för ombokning men måste komma hem i tid.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen