Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

D

Deleted member 4140

Guest
PS: man kanske kan testa skicka DM till SAS facebook eller kundtjänst-chatten.

Är typ 2000 pers på Facebook som spammat de olika bilderna om deras flighter, t o m folk som lägger ut sina 6 siffriga bokningsnummer i kommentar fälten, att komma fram via DM lär vara extremt svårt.
 
Blir bara utsparkad från Tallin, både +372 och 018 numret. Kan man använda sig av Guld supporten för att bli ombokad på Award, eller är det lika tvärstopp där?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Meazza

Medlem
Som jag förstår det enl.
  • Poäng för inställda flygningar: Om du ofrivilligt flyttas från SAS till ett annat flygbolag eller annat transportmedel kan du begära dina poäng för den ursprungliga resplanen. Kontakta medlemsservice.
Så bör man kunna kräva sina baspoäng från SAS om man blir ombokad (dvs om nu den nya (om)bokningen inte skulle ge mer baspoäng gissar jag på), right?
Var finns denna text?
 
D

Deleted member 4140

Guest
Tog 2 h att få svar tidigare i morse. Under tiden hade jag kommit fram via telefon och fått hjälp
Jag har väntat sen igår kväll typ med att få hjälp :)
behöver göra andra saker nu så får hoppas de låter min vän bli ombokad till något inom Star Alliance. Hen behöver komma fram till Stockholm för arbete på söndagen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Minna

Medlem
Ja någon skrev här tidigare att award = noll chans till ombokning :-(. Satsar på avbokning på söndag på awardresa på måndag helt enkelt

Blir flighten inställd ska inte award spela roll, innan den är inställd gäller nog enbart ombokning till award.
Man ska inte tro på allt som sägs från kundtjänst.

Den informationen fick jag i förrgår, dvs att jag ska kunna boka om från award till revenue men det gick inte alls när jag ringde igår.

Ni som som ska åka med award kan ni kolla upp detta ordentligt? Hade fyra bonus biljetter och skulle ha åkt till Tokyo idag via Cph idag. Fick ett sms igår att flighten till Cph var inställd och ringde direkt när jag fick besked om min inställda flight. Kunde även se att alla förmiddagsflyg till Cph var inställda, vi skulle alltså inte komma iväg på första benet. Flighten från Cph - NRT är också cancellerad.

Satt 2,45h i telefonkö innan jag kom fram till en väldigt trevlig person. Han försökte hjälpa mig i 30 min och sa att jag bara kan omboka till andra award platser och inte revenue platser. Jag bad honom kolla Lufthansa, Swiss, Thai för att åka ut idag etc men inga revenue dök upp i hans system. Det dök bara upp bonusplatser till den 27 april och inga revenue biljetter skulle fungera. Han sa det är deras riktlinjer, förelagda visserligen, som de måste följa. Jag påpekade att det var inte den informationen hans kollega hade sagt dagen innan och han beklagade sig över att jag hade fått fel information, ville ha namnet på kollegan och att de hade haft två genomgångar med cheferna under dagen hur de ska hantera bonusbiljetter.

Hursomhelst blev vi ombokade via Frankfurt och Zurich imorgon istället på andra bonusplatser. Vi kommer alltså iväg fast en dag senare.
 
Last edited:

Gus

Medlem
Kom fram till vanliga kundtjänst nu. Var som att tala med en vägg. Han sa att det måste finnas bonusbiljetter för att få åka iväg. Ska till Chicago imorgon och första flight var på måndag. Men vi har barnvakt, ledigt från jobb och hotell bokat imorgon! Extremt irriterad att sas behandlar sina kunder såhär!! :mad:
 
Toppen