Gus
Medlem
Grymt!!
Så agent 1 du pratade med tidigare idag sa att det inte gick boka om award till revenue men agenten du fick prata nyss med sa att det inte var några konstigheter alls?
Grymt!!
Så agent 1 du pratade med tidigare idag sa att det inte gick boka om award till revenue men agenten du fick prata nyss med sa att det inte var några konstigheter alls?
Så länge du kan argumentera för det, helst dokumenterat, så borde det ju inte vara några problem.Dock så imorse så var en Y-klass med AF dyrare än den I-klass jag bokade förra veckan... Även då (förra veckan) så var det bara C,D,I (Alla business)och Y (ekonomi) som fanns. Vilket innebar att I (business) faktisk var billigast...
Har pilotfacket gett en siffra på medellön/medianlön en SAS-pilot har? I alla artiklar jag läst anser de att medellönen är irrelevant och vill inte uppge en sådan siffra. Å andra sidan läser jag 93 tkr i medellön, som kommer från arbetsgivarsidan. Det känns rätt saftigt att kräva 13% löneökning om lönen faktiskt ligger så pass högt, eller? Flygbranschen har ju förändrats en del... Så känns väl nästan lite verklighetsfrånvänt att kräva en sådan stor ökning i karga tider.
I så fall skulle en uträkning på medianlönen vara intressant.Det har skrivits innan, räcker att en enda pilot av 10,000 piloter har en miljard i månadslön så blir snittlönen 100.000 även om de andra jobbar gratis. Facket vill inte gå ut med siffror, men arbetsgivaren räknar in traktamente i sin siffra om 93k vilket är fel. Så bägge sidor mörkar.
Ja eller hellre presentera alla percentiler. Men det vägrar facket alltså för då får de folket emot sig. De presenterar bara percentil 0 d v s löneminimum (ingångslön)I så fall skulle en uträkning på medianlönen vara intressant.
Så trist att det ska behöva vara såhär (att HUACA blir en del av normalproceduren).Agent 1 och 2 sa snabbt nej! Agent 3 sa snabbt ja
. Alltså ja att boka om award till revenue. Vet inte ens om agent 3 såg att det var en awardbiljett? Men har som sagt inte fått den biljetterad ännu, så ännu är inget 100 procent säkert. Den ligger i kö för biljettering
I min värld kan det bara finnas en enda anledning till att facket inte vill gå ut med vad de anser att genomsnittslönen är. Och det är att den även med deras sätt att räkna på den är så hög att de kommer att få dålig PR av att gå ut med den.Det har skrivits innan, räcker att en enda pilot av 10,000 piloter har en miljard i månadslön så blir snittlönen 100.000 även om de andra jobbar gratis. Facket vill inte gå ut med siffror, men arbetsgivaren räknar in traktamente i sin siffra om 93k vilket är fel. Så bägge sidor mörkar.