Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Vet ej om detta länkats tidigare. Men här finns en sida där det går att se vilka flighter som går om strejken blir av. Det går även att söka på sin och se. Men antagligen så gäller: om flighten är opererad av wet lease (inkl. SAS Ireland) så kommer den att gå. Kanske inte blir någon speciell omdisponering av flygplan egentligen..

operating-flights | SAS

Sökte på min resa som flygs av SAS irland ARN-LHR den 29/4 och den verkar inställd så verkar inte stämma lukasd. Har du någon ytterligare information gällande SAS Irland. Jag chattade med kundtjänst häromdagen om just detta och då fick jag till svar att sas Irland flygen inte skulle påverkas men nu verkar det ändå inställt....

Sökte på min resa som flygs av SAS irland ARN-LHR den 29/4 och den verkar inställd så verkar inte stämma lukasd. Har du någon ytterligare information gällande SAS Irland. Jag chattade med kundtjänst häromdagen om just detta och då fick jag till svar att sas Irland flygen inte skulle påverkas men nu verkar det ändå inställt....

Sidan visar inte inställda flighter, utan vilka som inte påverkas av en eventuell strejk. Om din flight inte finns med kan det vara så att de omdisponerar flyget eller att det skett en ändring så att den skulle flygas av SAS Skandinavien.

När jag slår in flightnummret får jag upp "Flight will be canceled if strike is still on" och jag har inte fått något meddelande om att flyget skulle gå med något annat än sas irland. Kan de verkligen "knycka" planet till en annan rutt, borde väl bli strejbryteri

Vad har du för flightnummer?

De kan ju göra omdisponeringar. Men som någon sagt innan så verkade väl några SAIL-piloter vara med i de aktuella fackförbunden också, så det påverkar säkert lite där också.

Vad har du för flightnummer?

De kan ju göra omdisponeringar. Men som någon sagt innan så verkade väl några SAIL-piloter vara med i de aktuella fackförbunden också, så det påverkar säkert lite där också.

Jag min nöt la in Sk525 i ett svep och fick upp meddelandet att det är inställt, men om jag slår in sk 525 så får jag upp att flyget inte är påverkat....
Blev väl lite uppstressad och tänkte inte rätt :)) så infon om att det inte drabbar SAS Irland verkar ju rätt

Jag min nöt la in Sk525 i ett svep och fick upp meddelandet att det är inställt, men om jag slår in sk 525 så får jag upp att flyget inte är påverkat....
Blev väl lite uppstressad och tänkte inte rätt :)) så infon om att det inte drabbar SAS Irland verkar ju rätt

Du ska skriva SK0525

Kollade med mina kollegor och alla är överens om att det är ok att stanna efter visumet går ut så länge som du inte överskrider maxlängden. De flesta av oss har dock ettåriga multiple entry business-visum, men det bör inte vara någon skillnad. Bäst är att ringa visum-centret och fråga.
Fantastiskt, stort tack!

Har en awardresa ARN-FRA-ICN på söndag.

Första benet med SAS och andra benet med Asiana.

Vad göra? Ringa Tallin på fredag och boka om första benet kostnadsfritt om strejken bryter ut?

Har pratat med SAS kundtjänst två gånger idag.

De kan boka om till andra SAS flighter utan avgifter (exempelvis avgång idag eller imorgon) men inte boka om till andra flygbolag inom Star Alliance förrän en strejk är de facto bekräftad.

Jag har dessutom köpt 4 award biljetter till Tokyo och skulle jag vilja boka om till imorgon så kommer det inte gå eftersom det finns inga awardbiljetter kvar fick jag information om och då kan de inte boka om oss alls. Sålänge det inte finns lediga awardbiljetter på någon flight kan de inte göra något.

Jag är i en låst situation för tillfället och måste vänta tills ett definitivt besked.
Jag tror det är så enkelt att de som sitter i deras första linje support har inte rätt att göra vad som helst det måste högre upp i deras hierarki för att det ska hända. Märkte det precis i en annan bokning att de kan knappt själva sina regelverk. Om man via webb gör det mesta själv så ska ju bara de mera komplexa frågorna gå vidare och då vill det till att man har struktur som klarar frågorna och servicen. Det är flera hundra som sitter och svarar och inte bara i Sverige. Jag blev ombedd att ringa på nytt så jag kanske hamnade i Sverige eftersom den person som sökt mig utan telenr satt där . Genial lösning. Detta var ett icke strejkrelaterat ärenden. Finns en del att jobba på.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen