Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Sökte på min resa som flygs av SAS irland ARN-LHR den 29/4 och den verkar inställd så verkar inte stämma lukasd. Har du någon ytterligare information gällande SAS Irland. Jag chattade med kundtjänst häromdagen om just detta och då fick jag till svar att sas Irland flygen inte skulle påverkas men nu verkar det ändå inställt....
Aha chatten finns kvar hittade inte den trodde de skrotat den

Fast är väl ändå 600 kr per person för en ändring?
Det är ändrat sedan en månad tillbaka, 150kr kostar det nu. Tycker dock att 600kr är värt för att slippa eventuellt käbbel och risk att förlora hela sin resa ifall flyget skulle bli inställt och man missar anslutningen.

Hmmmm.... vänta nu. Är en awardbiljett MINDRE värd vid en strejk? Åker business på tisdag mot Namibia. Trist om det inte blir av alls pga att jag har awardbiljett!

• Gilla
Reactions: Gus
Hmmmm.... vänta nu. Är en awardbiljett MINDRE värd vid en strejk? Åker business på tisdag mot Namibia. Trist om det inte blir av alls pga att jag har awardbiljett!

Jag ringde idag för att eventuellt boka om min biljett från fredag 26 april till imorgon 25 april med SAS. Jag har en awardbiljett och de sa att alla award biljetter är slut 25 april så det kommer inte gå att omboka. Jag får alltså endast omboka en award mot en award fram till 26 april. De kunde inte "göra om" min award till en revenue.

Vidare får SAS inte heller boka om mig på ett annan star alliance bolag för tillfället, detta för att SAS har ännu inte bekräftad en strejk, utan jag måste avvakta till midnatt 26 april.

Om en strejk de facto blir av så kommer de försöka omboka så gott det går och då spelar det ingen roll att jag har en award, utan finns det endast revenue biljetter på en flight som jag önskar så ska det inte vara ett problem.

Toppen