Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Om en strejk de facto blir av så kommer de försöka omboka så gott det går och då spelar det ingen roll att jag har en award, utan finns det endast revenue biljetter på en flight som jag önskar så ska det inte vara ett problem.

Du kommer absolut bli ombokad och komma fram. ”På ett flyg du önskar” är önsketänkande. Med lite tur kanske, men du får ställa in dig på att ta det du får. Det kommer inte vara läge att förhandla om resvägar när det är tusentals resenärer som ska bokas om.

Aha chatten finns kvar hittade inte den trodde de skrotat den

Jag kunde chatta med dem häromdagen men idag när jag försökte hitta chatten var den borta. Det kanske blev för hög belastning eller så gömmer de den väldigt väl på sida

Edit- googlade ”SAS, kundtjänst, chat” och fick fram en länk som leder till chatten (som just nu var stängde) men den var lite gömd på sidan

Kan jag chatta med kundtjänst? | SAS

Last edited:
Det går tydligen inte att boka flex-biljetter med norwegian just nu. Detta för att Norwegian inte vill vara någon slags backup om SAS strejkar.

Jag kan hitta Flexbiljetter på direktlinjerna ut i Europa (testade AMS och MAD) i början på nästa vecka, däremot inte på rutter via Köpenhamn eller Oslo.

Jag kan hitta Flexbiljetter på direktlinjerna ut i Europa (testade AMS och MAD) i början på nästa vecka, däremot inte på rutter via Köpenhamn eller Oslo.
Beror också på när. Vissa linjer är stängda tex på fredag. Nästa vecka är ju mindre risk.

Men intressant att man även blockerar dem på företagsavtal...

Toppen