Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

försökte bli ombokad till BA till SFO imorgon. en annan medlem blev ombokad till just BA för en flygning idag.

Dock sa hon i kundtjänst att det har gått ut meddelande från HQ att bokningar till BA ska endast göras på short-haul flighter och att interkontinentala flighter ska endast ske på star alliance. Hon läste till och med upp meddelandet som de hade fått imorse.

Så nu blev det Swiss istället, men den ska ju vara fin business också så jag är nöjd :)

Hoppas bara att allt har löst sig tills jag ska tillbaka på måndag..

Edit: på SAS hade jag haft gratis internet. Om man betalar för det ombord på Swiss, kan man få kostnaden tillbaka av SAS?

edit 2: shit vad dyr Wifi är på Swiss. 120mb kostar över 350kr, 220mb för över 550kr :(

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
edit 2: shit vad dyr Wifi är på Swiss. 120mb kostar över 350kr, 220mb för över 550kr :(

Inflight wifi på Swiss är kanske det sämsta i deras annars ypperliga produkt, tycker jag. Att det inte finns ett val ”per flight” gör det ännu sämre. Man ska definitivt slå av ”background app refresh” på telefonen om man flyger Swiss!

Annars finns de här, jag har inte provat själv men ser ju lovande ut. Abonnemang med olika löptider och lång lista på bolag. Tester verkar bekräfta att det funkar på Swiss och danska bolag vågar man väl lita på? :)

Inflight | CPHTRAVELWiFi

Otroligt intressant ändå att man är villig att gå så långt att verkligen sätta bolaget ur spel. En vecka till så blir det svårt att rädda upp detta.

På sikt kanske bra att bygga upp bolaget med bas i annat land. Men trist på resan en har bokad till Malaga och NY under våren..

Toppen