Det är ju goda nyheter om man är på väg tillbaka till förhandlingsbordet.
Jag pratade med min kompis som är SAS kapten på long haul. Han var inte särskilt förtjust i strejken och jag fick intrycket av att han inte höll med om den.
Min erfarenhet från att, en gång i min ungdom, har varit fackligt aktiv, är att fackföreningarna många gånger driver frågor från en agenda de själva satt, dvs. utan att medlemmarna egentligen har tyckt till. Man kan ju titta på hur uppslutningarna normalt sett är på medlemsmöten och årsmöten där många beslut fattas.
Fackföreningarnas representanter blir fackliga "proffs" som inte gör någonting annat och där medlemmarna inte är särskilt aktiva, utan litar på att "proffsen" tar hand om "det där". Det kan därför mycket väl vara så att beslut har fattats utan att någon egentligen har ifrågasatt dessa, förrän nu, när man ser konsekvenserna. Då vaknar medlemmarna och börjar ifrågasätta vad facket håller på med.
Ovanpå detta så kanske man har lyckats skapa engagemang hos ett antal överenergiska unga piloter, som med kort erfarenhet från arbetsmarknaden, springer snabbare än benen bär och lägger ut både raljerande videos och tveksamma lönespecar på nätet i ett försök att stärka sin sak.
Jag både hoppas och tror att det är på detta vis för det skulle innebära att man nu till slut, när man kommit till sans och fått input från dem med mer erfarenhet, kommer att enas om en löneökning på runt 3% och ett löfte om att man ska se över schemaläggningen.
Till helgen kommer nog allt att vara igång igen.