Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

palmen

Moderator
Hej forumet, tror ni att jag i nuläget kan räkna med att SK 1852 går som planerat på torsdag21,30? ( trafikeras av Xfly)

Jag har en backup (poäng)hemresa på onsdag som jag löste innan avresa ”in case of strejk” som jag då skulle behöva avboka imorgon.
Jag skulle säga att vi nog vet mer under morgondagen hur sas planerar detta. Du kan ju titta sas sida för vilka flighter som de ställt in och se om din flight är drabbad.
 

Berglund

Medlem
Efter nästan 4 timmars köande till SAS kundtjänst fick jag tillslut prata med en kvinna som snudd på tyckte jag överdrev som var orolig över min flight mitten på nästa vecka.
Om du på riktigt tar upp en köplats, för en flight i mitten av nästa vecka då är du känslig. Under coronaombokningarna bad SAS en att ringa tillbaka om inte flighten var inom de närmaste 72 timmarna. Mitten av nästa vecka - det är nästan tio dagar dit. Sitt ner i båten!
 

palmen

Moderator
Efter nästan 4 timmars köande till SAS kundtjänst fick jag tillslut prata med en kvinna som snudd på tyckte jag överdrev som var orolig över min flight mitten på nästa vecka.

”det här hoppas jag är över redan om två dagar..”

Ja vem fan gör inte det :eek:
No offense, men att ringa sas kundtjänst nu för en resa om 10 dagar är kanske inte det bästa att göra. Ingen kan svara på vad som händer nästa vecka redan nu, och du tar upp tid från medarbetaren som istället hade kunnat hjälpa någon som redan fått inställda flyg idag eller imorgon.

Ställ din fråga här istället, vi kan ofta ha minst lika bra svar som kundtjänst. Men varken kundtjänst eller folk på forumet har en spåkula för vad som händer om 10 dagar.
 
Hej hur vet man ifall ens flyg är påverkat av strejken?

SAS har implementerat följande information under Mina bokningar.

30FFBCEC-B358-4EC1-A39C-B3B18C7E2E63.jpeg
 

mano81

Medlem
Jag är i Washington och ska hem på onsdag är tanken. Om/när jag blir ombokad till ett annat bolag, vad händer med intjäningen av eurobonuspoäng? Speciellt om det blir ett bolag utanför Star Alliance? Viktigast är att komma hem men jag behöver poängen för att nå guld.
 
Jag är i Washington och ska hem på onsdag är tanken. Om/när jag blir ombokad till ett annat bolag, vad händer med intjäningen av eurobonuspoäng? Speciellt om det blir ett bolag utanför Star Alliance? Viktigast är att komma hem men jag behöver poängen för att nå guld.
Du claimar poängen i efterhand till EB för ursprungsbokningen.
 
Jag la på luren precis efter att jag har väntat i 2 timmar att få prata med SAS kundtjänst i USA. Enligt damen jag pratade med är min resa en EuroBonus resa. Hon kunde inte boka om en sådan resa med ett annat flygbolag. Att resan är i business klass och att jag är Diamond medlem spelade ingen roll. Hon sa att de på SAS USA inte har fått instruktioner om hur de ska hantera sådana bokningar och att det är många som är i samma sits som jag. Vet någon av er hur man gör i en sådan situation? Jag skulle flyga den 5te från ORD till CPH direkt med SAS.
 
Toppen